Friday, September 19, 2008

White Mane

Crin blanc: Le cheval sauvage - Albert Lamorisse 1953

The Criterion Collection on tuntud DVD-de reliisija ja firma poolt välja antud diskid on paljude jaoks justkui pokemoni taskumonstrumid - you got to catch them all! Uhke tunne ju ikkagi kui sul riiulis olemas kõik karbid alates spine-number ühest ja lõpetades 445-ga, ehk kolm päeva tagasi ilmunud Max Ophuls'i filmiga Madame de.... Põhisarja kõrval on aga Criterion reliisinud veel klassikaliste lavastajate box-set´e Eclipse´i sarja nime all ( sel kuul ilmumas Kaurismäki töölis-triloogia ), ajastudraamade sarja The Merchant Ivory Collection aga ka vähem tuntud Janus Films´i eraldi märgi all väljalastud klassikalised lastefilmid. Neid on avaldatud ainult kolm ja eneselegi üllatusena olen need ka kõik selle nädala jooksul ära vaadanud - The Red Balloon, Paddle to the Sea ja nüüd siis White Mane. Traagilis-poeetiline lugu vabadusejanust läbi poisi ja hobuse sõpruse kus kumbki oli allutamatu vaba hing. Filmi tegevus toimus küll Lõuna-Prantsusmaal aga minu esimene paraleel tekkis Tarkovski Ivanovo detstvo´ga ja teine, lähedasem ning lausa sarnane, John Huston´i kauboidraamaga The Misfits. Ei saa aga öelda, et peale kena pildi mulle muud muljet oleks avaldanud, hobuste ja poisikeste tandemid pole minu maitse. 2,5/5
Libavestern.

4 comments:

Anonymous said...

no kurat, peab olema ikka hea kõht, et seedida sellist laste ja loomade combot.

Trash said...

Mul ei tule hetkel ühtegi meelde aga peab ju ometi olema kä häid laste ja loomade sõprusest rääkivaid filme. Vblla see jaapani film tüdrukust ja rebasest?

Tean, et "teatud liiki" filmid lastest ja loomadest on eestis keelatud.

Anonymous said...

kõik laste ja loomade kokkusaamised on reelina alati üles ehitatud sellisele Lassie valemile, ehk siis loom pannakse käituma inimreeglite järgi. ja see ei ole hea, loomad võiks ikka dokkfilmidesse jääda.

Trash said...

Mul on Grizzly-Adamsi film pooleli, see on mehe ja karu sõprusest.