Thursday, September 11, 2008

George A. Romero's Diary of the Dead

Diary of the Dead - George A. Romero 2007

13 - Street filmiblog
Filmidest ja Muusikast
Paranoiadisko
Fletchu... ja filmid
Mul ei ole kombeks välja tuua teiste veteranblogijate arvamust sama filmi kohta juhul kui see kuidagimoodi ei haaku minu kirjutatud tekstiga, kuid seekord lajatan kohe linkidega kust võite lugeda erinevaid lahkamisi. Põhjuseks see, et mulle jäi meelde justkui oleks keegi filmist positiivselt kirjutanud ning sellest lähtuvalt browsisin pealkirjaga igat blogi ning lausa patt oleks nüüd neid leitud tekste väljatoomata jätta. Üllatuseks aga avastasin, et kui Fletchu välja arvata, siis olen ainuke kelle arvates oli kogu film Saast Suure Algustähega. Paranoiakas kirjutab väga hästi kogu zombieka taga saisvast kriitikast mis suunatud alternatiivkanalitel meediahooramise vastu, kuid see ei avaldanud mitte mingisugust mõju, samas aga kui paar päeva tagasi kuuldud John Cameron Mitchell´i jutt YouTube´i universaalsusest barjääride murdjana oli täis teras. George A. Romero on lihtsalt liiga vana juba ja seetõttu on tema trügimine noortemeedia mängumaalne justkui täiskusnud parmu jutt teismelistekambale, et vaat tema on ka ikka nalja ja napsumees. Aga vittu ei ole, sest mehhanismide töötamine on üks aga selle lahtiseletamine teine asi ning siinses filmis jäi kogu feimijaht, nagu Paranoiakas seda nimetas, väga õõnsaks sahmimiseks. Samalaadsed nürid olid ka ksenofoobia ja rassismikriitilised nooled, sest sotsiaalkriitikat ja zombiesid on varemgi ühte patta pandud ning palju maitsvam ning omapärasem supp kokku keedetud. Muu tegevus, tegelased ja action imes aga täiega ning midagi lapsikumad ( jah, see klišheelik dünamiidi-amish kaasa arvatud ) oleks raske välja mõelda inimesel keda ei vaeva raskekujuline seniilsus. Paistis, et lavastajat vaevas. Nii hale film sobiks pigem Acme 15 krooniseks kordkasutavaks DVD-ks kui Viru Keskusse Blue-Ray diskina uhkustama. 1,5/5
Kus on minu koopia väärtfilmist "Zombie Fuckers 3 : Day Of The Dong"?

8 comments:

Anonymous said...

üks kõige aegade parimaid zombikaid ja eelmise aasta üks paremaid filme üldse... kui sulle see ei meeldi, siis mis sulle üldse meeledib? tuleviku filmikunsti ongi kõik ainult live action camera... kõige ausam ja lavastajal kõige rohkem vaeva vaja näha.

Anonymous said...

kusjuures mulle ka meeldis, noh mitte "best evah!" meeldis, aga korralik täiendus kvaliteet zombikate näol igatahes ... või noh ütleme nii, et zombiefilm juba oma olemuselt välistab väga mitmeid tavakriteeriume läbi mille muid filme arvustada, seega ka mina ei nõustu selle bashimisega mida sa siin teed selle filmi kohta

Trash said...

ei olnud põnev
ei olnud õudne
ei olnud originaalne
ei olnud häid ( korralikke ) eriefekte
ei olnud tisse

Mis oli? Suva zombiekas.

Trash said...

Ma tahan näha vanakooli westerneid aga mitte vanakooli zombiekaid, sest teemat on jõutud juba fantastiliselt hästi arendada, ning paari tuikuva tüübiga mul enam kõvaks ei aja, on nad siis linti saadud digi või filmikaameraga.

Anonymous said...

ega Romero ei aja enam ammu kõvaks. night of the living dead seisab ajaproovile vastu aga dawn of the dead ajab lihtsalt haigutama. tean, vaatasin mõlemat ükspäev.

Trash said...

Day of the Dead on minu lemmik tema loomingust, absoluutne bliss.

Unknown said...

Panin alguses kohe 2/10, kuid siis veendi järele mõtlema.

Trash said...

Kes veenis?

Ma panin ka alul 2 aga siis arvasin, et muidu panengi vaid kahtesid ja kaheksaid. :) No sai siis punni rohkem, fakker!