Tuesday, December 07, 2010

The Dylan Dog Case Files

Tiziano Sclavi, Angelo Stano, Andrea Venturi, Giampiero Casertano, Luigi Piccato, Bruno Brindisi - Dawn Of The Living Dead, Johnny Freak, Momories From The Invisible World, Return Of The Monster, Morgana, After Midnight, Zed
Dark Horse 2009

Dylan Dog on väheke Rupert Everett´i poolt Francesco Dellamorte´t (sama autori loodud tegelaskujud) meenutav eksentriline uurija kes spetsialiseerunud paranormaalsetele nähtustele, ehk siis nightmare detective nagu ta end ise tutvustab. Abiliseks Groucho Marx´i välimusega ning sarnaseid (häid) halbu nalju heitev Felix kes tihti pigem segab kui aitab kaasa järjekordse müsteeriumi lahendamisele. Samuti lipsavad igast episoodist läbi kaunid naised kellest enamus võidab ja hiljem murrab Dylan´i südame.
Käeolev Dark Horse´i tõlkekogumik sisaldas seitset seiklust millee kaanekujundused oli joonistanud Mike Mignola. Dawn Of The Living Dead oli mõnus algus, sisaldades üht korralikku zombielugu mil väike müstika mekk juures. Johnny Freak oli aga tavaline detektiivilugu ilma teispoolsusese kiikamata ning sarnast klassikalist krimiliini ajas ka järgmine: Momories From The Invisible World. Neljas stoori Return Of The Monster oli hea loo jaoks vähekle liiga etteaimatav.
Kolm viimast olid aga parimad. Dylanit kõige ehedamalt joonistanud Angelo Stano poolt paberile kantud Morgana oli ülipõnev mõistulugu ning kirjutajapoolne mäng oma austajatega, After Midnight samuti keerdus seiklus õises londonis ning Zed juba täielik reis teisele poole inimtaju. Mõned paremad, kuid kenasti joonistatud ning põnevust pakkuvad olid kõik lood. Jään filmi ootama, seda isegi hoolimata faktist, et Dylan Dog´i mängib Superman.

20 comments:

Lauri said...

Jah, palun

Trash said...

Ma arvan, et Ops lubab ka sinule laenata. Aga hoiatan ette, koomiks on mustvalge ja itaaliakeelne.

Lauri said...

Ma juba olen seda sitaks sirvinud kui külas olen käinud. Aga mis mõttes itaaliakeelne? Italiaanot ma küll tähele ei pand. Kuidas sa siis sellest läbi hammustasid?

Trash said...

Niisama veits narritabn, ikka vanas heas inglise keeles. Aga mõnus oli jah, paar lugu veits tavalised aga isegi need olid hea fiiliga.

Lauri said...

Nädalavahetusel peaks siis treffama

Trash said...

Vaat täpselt ei tea ga näiteks reedel saaksid se läbi tula, sest olenterve päeva lastevalves ja kodus. Reede-laup aga ei tea mis saab, vaja vanaema juurde minna ning black metal üritusele.

Lauri said...

No ma vaatan, reede on selles mõttes sitt et siis ma pean juba hommikul tööle minnes kogu kola kaasa tassima. Laupäev-pühapäev oleks lihtsam, viskaks asjad kotti ja annaks gaasi.
Sa võid ise ka läbi tulla muidugi mõni õhtu...:)

Trash said...

Vaatame kuidas sättub, ma ise tahaks sinult muidugi kohe kangesti uusi koomikseid laenata ja Kunnase triloogia teist osa samuti.

Ralf said...

Kui ma nüüd ei eksi siis saadi hiljuti just ka live action Dylan Dogi film valmis.

Trash said...

eks mu postituse viimane laue viitas ka sinna suunas. tahaks näha küll, kuigi loota pole sealt midagi. muidugi ütlesin sama ka jonah hex´i filmi koht ega ole seda siiani vaadanud ega vast vaatagi.

Ralf said...

Ähhh kesse su postitusi ikka lugeda viitsib...

Trash said...

Kah õige! :)

opstops said...

Tsiteerides elavaid klassikuid oli Jonah Hexi filmi "valus sitt".

Ralf said...

Valusalt sittumine on sellest filmist vahvamgi.

alarlol said...

ma nägin ka seda su lauala ja ma tahan ka seda sult saada jne
kolyma on pooleli mul.... jubeedalt meeldib. osasi lugusi juba lugesin kaks korda. tänks!

Trash said...

Koomikseid kahjuks ei saa laenata, sest ükski neist ei ole minu oma. :(

Lauri said...

Noh, oli kah... Väga ei meeldind aga väga ei hakanud vastu ka. Ütleme et nõrgapoolne 3 viiepallisüsteemis.
See "Morgana" ei meeldinud mulle üldse, "Zed" käis kah viimaseks.

Trash said...

ul on jälle see Morgana hiljemgi meelde tulnud ja ikka ikka vaid hea sõnaga. :)

Lauri said...

Ma olen jälle juba paar-kolm päeva hiljem unustanud, millest seal Morganas üldse juttu oli, aga Zed on meeles kui vinge psühhedeeliline reis, kiiksudega muidugi.
Mulle see ka meeldis väga et tavakoomiksist erinevalt Dylan Dog põrutas peaaegu kõiki naisi, kes tema poole oma probleemiga pöördusid. USA koomiksites juba siukest asja pole. Keppi muidugi on, aga lahjemalt. Itaalia koomiksis oli see täiesti loomulik

Trash said...

No kui võtta, et need lood oli vaid killuke kogu eeposest, siis mees on täielik Casanova. Viimane vist niisuur naistemees olnudki tegelt, aine maalis suuremaks.