Sunday, April 05, 2009

Millest alustan filmiga tutvumist

Tänud kõigile kes taaskordsest väikesest hääletusest osa võtsid, linnukesi tegid ja klikkida viitsisid. Tulemused on järgnevad:

Torrenpresentatsioon - 14 (14%)
Netilehed filmikõmuga - 23 (24%)
IMDb hinne ja tutvustus - 40 (42%)
Poster, screenid - 19 (20%)
Sõbra soovitus - 45 (47%)
Huvitav teema filmis - 52 (54%)
Filmiblogija soovitus - 56 (58%)
Trailer - 42 (44%)
Alustan puhtalt lehelt - 22 (23%)

Esimene number näitab häälte arvu ja teine häälte arvu hääletajate üldhulgast, vallikuvõuimalus ei piirdunud vaid ühega 9-st, vaid võis märkida mitu. Väheke üllatav oli filmiblogija soovituse hindamise kõrge tulemus, kuid järelikult kõik töötab, meie blogijad kiidame või laidame ning teie lugejad usaldate meie arvamust piisavalt. Tore! Mina isiklikult hangin suurema osa informatsiooni läbi vastusevariandi number 1, sealt edasi viib IMDb link ja vaatan saidi keskmist hinnet. Jah, ma teen seda, olen räpane hoor ja maamuda, kuid ajapikku olen numbri taga filmi ennast mõistma õppinud, sest möödapanekuid IMDb ratio tõttu on toimunud vähe. Pigem on põhjuseks olnud liigne enesekindlus mõnd blogi või netiarvustust lugedes, viimast teen ma aga küll haruharva. Filmiblogija soovitust võtan aga kuulda ja sarnast maitset jagavad Paranoiadisko, Muda ning Metsavana on mulle nii mõnegi pärli kätte juhatanud. Samuti võtan arvesse sõbra, kelleks on tavaliselt Ops, soovitust. Poster-art ja screenid on tavaliselt torrentitutvustuses juba sees ja erilist rõhku ma neile eraldi vaadeltavatena ei aseta. Küll aga vaatan palju filme mille teema mulle huvi pakub ning kas need on head või kehvemad ei omagi nii suurt tähtsust, Aafrika koloniaalfilmid, skinhead-draamad või ameerika pärismaalastest pajatavad linalood jõuavad mu masinasse igal juhul. Trailerite eraldi ei tutvu, eriti veel filmi omaga mida kindlasti vaadata tahan. Küll aga lasen pilgu üle DVD lisade hulgas olevast reklaamkraamist ja vahest on sealt isegi häid soovitusi leitud. Täiesti puhta lehena alustan harva, võib-olla kuus korra, äärmisel juhul kaks, kuid ka siis oman mõningast ettekujutust mislaadi pilt telekast tulema hakkab. Varem kui televisoiooni vaatasin juhtus seda tihedamini, et sai just TV1000 alanud film lõpuni vaadatud ilma mingit varasemat taustainformatsiooni omamata. Unustasin kahjuks küsitlusse lisada lavastaja ja näitleja järgi filmide valimise. Neist esimest varianti, ehk režissööri järgi vaatamist teen küll, näiteks Jarmushi või Solondzi uus teos tuleb ju loomulikult alati ära vaadata, näitleja järgi aga mitte, kuigi tegin seda veel aastat kümme tagasi. Selline filmidega tutvuja olen mina.
Aga Borat ei vaata üldse filme, telekaski pole sisse lülitatud.

3 comments:

Anonymous said...

Vabandust, mis on torrentpresentatsioon ja kuidas seda vaadata?


S.

paranoiadisco said...

Trollid?

Trash said...

Torrentpresentatsioon on oma tehtud ja netti vabavarana üles riputatud filmi või kommertsivaba fäneditioni informatiivne reklaam koos piltide, tehniliste näitajate ning põhjaliku sisututvustusega.

Piraatlusega tegelevatelt saitidelt tavaliselt head tutvustust ei leia aga korralikul inimesel pole sinna nagunii asja, see rohkem kurjategijate jaoks.