Dobermann mulle aastaid tagasi esmavaatamisel ei meeldinud, tundus ülestiliseeritud ja igav, kuid Adi ärgitamisel otsustasin uuesti tutvust teha. Hoolimata sellest, et vahepeal nähtud mõned Jan Kounen´i lühifilmid ja seetõttu tema sätendav-anarhistliku, tulirelva ja transvestiitide rohke, objektiive ja kaameranurki väänava ning fantasmo goreogore stiiliga rohkem tuttav, jäid muljed filmist aga ikka samale tasemele kui aastaid tagasi. Ma kohe ebainimlikult pingutasin ennast, et näha kogu välise sära ja muusikavideoliku virr-varri all midagi enamat kui lihtsat pulp kino, kuid peale paari originaalsena tundunud situatsiooni ei suutnud midagi über-überit leida ning isegi meelelahutuslik pool jäi minu maitsele kuivaks. Küll aga nautisin ma täielikult igat kaadrit kus viibis Tchéky Karyo. Tema esitatud psühhopaadist politseinik oli küll väliselt üpris tavaline vägivallatseja, kuid suutis ometi igasse oma sõnasse ja sellele järgneva vastuse vahele nii palju pinget pakkuda, et lõika või noaga krigisevat õhku. Kuidagi otsekoheselt toores sadist aga mitte lahedad psihhid nagu filmi pättide kamp pingutatult olla püüdis. Lugesin enne kirjutama hakkamist, et paljude arvates koomiksilaadne film aga ausalt öeldes tunduks sarnane koomiks isegi filmist igavam olevat, sest paberkandjal on sarnaseid lahedaid pätte ja katus-sõidab mente veelgi rohkem. Film vähemalt muigega vaadatav aga ausalt öeldes ootasin Kounen´ilt veelgi hullumeelsemaid ideid, pidevalt särinat ja täiega ülevõlli andmist. Lõpetuseks ei saa muidugi mainimata jätta, et filmis astus üles Monica Bellucci. 2,5/5
Inspektor Cristini ja ülekuulatav.
12 comments:
Kui tegu on selle filmiga, kus ühele mootorratta peal olevale vennale granaat kiivri alla sokutatakse, siis paneks isegi 5/10. Kord telekast nägin, see oli kahtlemata värvikaim stseen.
Sama film, sama kiiver, sama granaat.
einoh otse loomulikult see film pushib seda cooli teemat, aga see on ongi selline zhanr lihtsalt, nagu zombi filmid on oma kindel zhanr, samamoodi on see cooli pimpimine omaette teema, ja antud teemas kannatab see film välja küll, eriti arvestades kui vägivaldne see ikkagi on (granaat+kiiver oli väga lahja võrdlus selle lõpupaha viimase hetkega)
Mul oli justkui esmavaatamisest jäänud mulje, et tegu on veelgi hullema cooli pushimisega nagu sa seda väljendasid. Tegelikult aga täitsa kesin, vaid paar kohta tundusid ülevindi momentidena. Näiteks samal ajal valminud Killing Zoe on samuti pulp film ja samuti stiliseeritud tegelastega, kuid tundub paar pulka parem olevat.
mkay, täeiesti sõltumatu küsimus kohe siia. kui 100 aasta pärast filmikoolis õpitakse "cool" cinema ajalugu siis mis film oleks näidis õppematerjaliks?
Leon, Nikita, Suitsev kaheraudne...ma julgen esmamõtteina pakkuda.
Mulle näiteks väga meeldis Shoot´em Up mis julges puhast popkornkino viia sammu üle piiri kartmata olla samas vastuvõetamatult absurdne lääne vaataja jaoks.
Pole maad vanadele meestele filmis on näiteks palgamõrvar tehislikult cool, sobides agas samas filmi seitsmekümnendate õhustikku.
Pluss viimase aja teostest kindlasti Crank...
Crank oli lõpupoole ära vajuv. :(
"Ma kohe ebainimlikult pingutasin ennast, et näha kogu välise sära ja muusikavideoliku virr-varri all midagi enamat kui lihtsat pulp kino, kuid peale paari originaalsena tundunud situatsiooni ei suutnud midagi über-überit leida ning isegi meelelahutuslik pool jäi minu maitsele kuivaks"
see ongi su probleem, ma arvan, et sa otsid midagi enamat seal, kus seda otsida vaja pole. Võta vähe kergemalt.
"Mulle näiteks väga meeldis Shoot´em Up mis julges puhast popkornkino viia sammu üle piiri "
endiselt viktoriiniküsimus - mis nipiga see "popkornkino" "üle piiri" viidi?
Vasta ise, ma ei jõua aju punnitada.
kusjuures vaatasin sinu soovitusel Killing Zoe'd ning nagu ausalt, tõsiselt alahinnatud pärl, ok, ei kuulu küll vist sinna cool'i mida Dobermann peaks pushima, aga see selleks, väga hea film oli
Tore kui meeldis. :)
Ise vaataks ka üle kui telekast tuleks, plaati ei viitsi sebima hakata.
Post a Comment