Thursday, April 10, 2008

Inside

À l'intérieur - Alexandre Bustillo, Julien Maury 2007

No mulle kohe ei meeldi need prantsuse õudukad ( Ils, Switchblade Romance ) aga kuna Paranoia oli mõned ajad tagasi hea sõnaga maininud otsustasin ära vaadata, kuigi varasemat luuret tehes olin juba filmi enesejaoks välja praakinud. Täpselt nagu Paranoiagi, kartsin ka mina taas labast isiksuse lõhenemise stoorit, nõrka kergemat teed minekut millele on proovitud juba liiga palju viimaseaja slashereid üles ehitada. Nimi Inside pani samuti mõtte selles suunas tööle, noh, et inside your head is somebody else. Õnneks ei olnud. Ja õnneks polnud tegu ka tavalise modernse noorteslasheriga vaid veidra sümbioosiga horrientalist ja klassikalisest Made-in-US vanakooli slasherist. Aasialiku õuduse eest hoolitses kättemaksule ülesehitatud kummituslugu ja klassikalisest slasherist oli võetud mõrtsukale ainupärane ja omane taparelv, seekord siis kangakäärid. Kuigi palju heast materjalist oli loodud abitusele ja vägivallale, nautis mina just seda ghost story twisti mis väga maitsekalt laotati tavalise psühhopaat thrilleri peale. Suurepärane nüke, ootamatu ja siinses filmis värskena mõjuv. Filmi nõrkuseks pidasin väga kehva digigraafikat. Ajude väljapritsimine, 3-D beebi emme kõhus ja digitaalselt loodud tuleleegid nägid tänapäevase filmi kohta küllaltki naeruväärsed välja. Ka päikeseloojangubeež prožektoritoon oli minu arust veider öist tuba valgustama ning jättis pigem mulje pärastlõunasest siestast kui kesköisest verepulmast. Muidu aga bueno film, taas killuke kvaliteetset euroopa horrorit. 3,5/5
Vannituba - filmi üks kesksemaid paiku.

No comments: