Friday, March 16, 2012

Mass Effect 2

Mass Effect 2 - BioWare 2010

Mängin just Lost Odyssey nimelist RPG-d mis on nii Final Fantasy, et on isegi rohkem Final Fantasy kui viimased selle mängu seeriast. Tegelaste upgraidinime on üsna keerukas (vähemalt alguses, nagu ikka) ja stooripõhised jutuvood tahavad kohati tõelise mängimise vahele lõunauinaku mõõtu pause vedada. Seda enam mulle aga meeldis Mass Effect 2 RPG elemendid mida oli küll vähem kui esimeses, kuid piisavalt, et mitte aju kärssama ajada ning mängulusti röövida. Kõik oli justkui sujuv, põhirõhk ikka kenal kõmmutamisel ja alles siis vaatasid, et kuidas mingeid oskusi või relvi paremaks muuta. Endal jäid mängu lõpuni skillid kasutamata, päris palju võtsin snaipriga kaugelt kurjameid sirule ja kui lähedal, siis automaadivalang. Alles lõpubossiga sai pumppüssi näkku, peale seda kui olin automaatrelva kugugi valesse kohta tühjaks kõmmutanud, et siis lõpus haavleid näkku surada.
Mis ma tahan öelda on aga see, et tegu on täpselt sedalaadi actionpõhise RPG-ga mis mulle hullupööra meeldib, ehk saab siis natuke nokitseda enese tugevamaks muutsise alal, teha kõrvalmissioone ja koguda heategusid või pättusi korda saates raharulli, kui ka lihtsalt mõnuga, adrenaliin veres keemas, kimada ringi relv peos. Kiita on paljut nagu hästi detailne universum, missioonide mitmekesisus ning kena visuaalne pilt, lisaks lemmikut Suikodeni meenutav siituatsioon kus kogud sõpru ning selle läbi avanevad kosmoselaevas järjest uued uksed. Mainiks aga paari miinust millest esimese moodustas kivimite kaevandamine planeetidelt ilma reaalse tunnetuseta, et palju võiks üldse vaja minna ning mille tõttu ma tüütult aega raiskasin.
Samuti tundus kohustuslikke missioone liiga vähe olevat, paar-kolm ja siis anti kohe võimalus, et kas soovid teise universumisse hüpata, kus oodatud uute erinevate ülesasnnete asemel oli vaid üks ja lõplik. Kõrvalmissioonide osakaal võrreldes stooripõhisega oli selges ülekaalus. Aga muidugi kõlbas ja meeldis pakutu samuti. Küsimus aga on, et kas mul tasub nüüd veel käia teise mängu lõpus poed läbi ja osta kõik kosmoselaevade mudelid ning need transporditakse mälukaardi andmetega koos kolmandasse osasse üle või mitte? 4,5/5

Miks minu mängus seda ei olnud?

No comments: