Monday, May 03, 2010

Filmiküsitlus - PeZ Highmachine´ist

Nädalaid tagasi toimunud Talboti konsal küsisin soome Temples´i bändi tüüpidelt, et kus ööbite, sest teada oli mure kus põhjanaabritele Tallinnas peavarju otsiti? Kutid vastasid, et täpselt ei tea kelle juures, kuid peremees pidi kõva videomängude fanatt olema. No minul oli kohe selge kellega tegu aga mainin, et peale mõnusate pelide teeb PeZ veel täitsa kuulatavat muusikat ning toidab netist leitud pordupiltidega FlashGlamTrash´i fotogaleriid.

Nimi: Rainer Peterson
Bänd: Highmachine
Myspace: Highmachine
Koduleht: Pixel Pez

1. Millised filmid sulle muljet on avaldanud, ehk mis on sinu lemmikfilmid?

Ilmselt on minu jaoks kõige olulisem film "Pulp Fiction". Kuskil üheksakümnendate keskel oli periood, kus ketrasin seda räbaldunud piraatkassetilt vähemalt korra nädalas, vahel
ka kaks-kolm. Ma polnud enne midagi sellist näinud, halvad olid head, narratiiv ei olnud lineaarne ja dialoog oli kiire ja lõbus. Tänu "Pulp Fiction"ile avastasin ma kogu üheksakümnendate alguse USA indieskene, mida tollel ajal YLE2 üsna lahkelt ka näitas. Mitte palju pärast seda nägin esimest korda ka Kubricku "A Clockwork Orange"t, millest sai minu teise äärmuse lemmik ning Kubricku pikad ja sätitud kaadrid ja oskuslik muusika kasutus on mu maitset elus väga palju mõjutanud. See inspireeris mind lausa nii palju, et üsna pikka aega arvasin, et mu edasine ilmselt on filmitegemisega seotud. Käisin legendaarse Tõnu Oja videokursustel ja ketrasin sadades ja sadades tundides koduvideote linte. Aga mingist hetkest kaldus huvi hoopis muusika ja disaini peale, kuid tollest ajast ja värisevatest koduvideotest oli väga palju kasu saamaks aru kuidas asju tehakse ja mis töötab ja mis mitte.

2. Milline oli viimane meeldejääv filmielamus?

Viimasel ajal ma ei ole nii filmiteemas - vaba aeg kulub pigem videomängudele ja nende kollektsioneerimisele ja pealegi on uuema aja filmid suures osas ikka väga halvad. Indieskene vist on küll väga tugev aga PÖFF on tekitanud selle ümber migni veidra hipsterluse aura, mistõttu pole need minu jaoks eriti atraktiivsed ja ma olen läinud täiesti ristivastupidises suunas. Viimase aja lemmikuteks on hoopis väga hirmsad ja halvad B-filmid. Näiteks "Mega Shark vs. Giant Octopus". Eriliselt absurdne idee ja hirmus teostus, aga sõpradega koguneda midagi nii lolli vaatama, on suurepärane kogemus. Kogu supermarketite 25.- DVD'de valik sobib selleks väga hästi, "Skinned Deep" näiteks või "Shark Attack 3: Megalodon". Lõbufaktor on nende odavate jubeduste juures palju suurem kui punnitatud pseudodiiplus, mis tundub indieteemas põhiline olema.

3. Mis muusikat viimasel ajal kuulanud oled või julged soovitada?

Kevad on tulemas, siis on jälle kõvasti Zappa playlisti vallutanud. "Joe's Garage" ja "Live in New York" on kuidagi minu jaoks saanud kevade teemaks. Peale selle olen kõvasti kuulanud Wowen Handi "Ten Stones plaati", dark country kindel paremik. Julgen veel soovitada bändi nimega The Handsome Devil, mille avastasin loo läbi mis neil on Rock Band 2's, aga plaadid on palju lõbusamad, midagi Dog Fashion Disco ja Mr. Bungle vahepealset. Muud väga uut mul soovitada ei ole, playlistis ketravad veel ka Baronessi viimased kaks plaati ning Om'i "God is Good" ning vahele ka Talboti "EOS", aga tollest on ka siin blogis juba kõvasti juttu olnud.

Tänan Rainer!
Kaader filmist Skinned Deep.

10 comments:

paranoiadisco said...

Aitäh, Rainer! Oli meeldiv lugemine kohvi kõrvale... kahju muidugi, et Belle & Sebastianit ei maininud.

Trash, ma ütlen, et sul on aeg Skinned Deep ära vaadata! See film lõhnab imelikult...

Trash said...

Ma mõtlesin ise ka seda, meil ju isegi eestikeelsete subbidega dvd siin ilmunud. :)

Metsavana said...

Mul ka vaatamata kuigi Mannu andis selle mulle juba nii pool aastat tagasi.

Trash said...

No vaatame siis ära, mis me jamame. Ma püüan homme juba masinasse saada.

Lauri said...

Highmachine? A mis Leechist saand on?

Kalmsten said...

Boikoteerin küsitlusi seni kuni Trash ei lisa sinna küsimust - Kas Belle & Sebastian on teie lemmik bänd või harrastate te necro -sodoomiasugemetega satanistlikku pedofiiliat ?

Mu süda on tänu Fletchu pisarate nägemisele verest tühjaks tilkunud!!!

Anonymous said...

Invictus on üks hea film.
Soovitan.
Vaadake ära.

PeZ said...

Leech elas oma aja ära :)
Aga mis see Belle & Sebastian on? Ja miks see siin kommentaarides koguaeg :S Dun get, või mingi inside-nali?

Lauri said...

Mingi inside joke jah, ma isegi ei viitsi süveneda, mingid nikutud belle & sebastian

Ralf said...

ParanoiaDisco ütles jälle kõik minu eest ära, jääb üle vaid pead noogutada.

Belle and Sebastian pole mingi inside-nali, me lihtsalt reklaamime siin suurepärast muusikat!