Teost võiks pidada Takashi Miike Triad Society triloogia kadunud osaks ja koos moodustuksid filmid koos käesolevaga võrdväärse tetraloogia. Miike kujutab oma triloogias ( aga näiteks ka hitfilmis Dead or Alive ) peale sõda mandrihiinast jaapanisse naasnud jaapanlaste ning nende pereliikmete, tihti juba kolmanda põlve, sobimisraskusi võõrapärasust tõrjuvas ühiskonnas. Tihti pole tegu mitte üldse abielude kaudu hiina verd oma soontes omavate jaapanlastega, vaid ka puhaste etniliste jaapanlastega kes hiinas veedetud aja jooksul olid omanud ka sealse kultuuri ega lasknud sellest lahti ka kodumaale naastes, muutudes seeläbi võõrasteks oma enese rahva keskel. Soul Of A Demon´is oli sarnane teema, kuid pööratud peapeale. Tegevus toimus väikeses Taiwani kalurilinnas Nanfangao´s mis aastasadu oli Jaapani mõjusfääris ning kolonisatsiooni ajal muutunud jaanalikuks linnaks kus paraleelselt hiinakeelele ja kultuurile eksisteeris jaapani oma. Siin oli tegu hiinlastega kes omavad jaapani kultuuritausta, kui Miike filmides omasid jaapanlased hiina oma, ning lõhed tekivad generatsioonide vahele, sest noored võtavad üle hiina mõjusid. Ja kus on jaapani kultuur on ka yakuzad. Isegi yakuzafilmina meenutasid mõningad momendid Miike´t, kuid kahjuks pani kogu teosele raske pitseri taiwanilik esteetika mis läbi mõtlik-venivate kaadrite, meeleolu paigaldavate stillkaadrite ning uneleva taustahäälega muutis vaatamise palju raskemaks kui ühele krimidraamale omane. Kokkuvõttes huvitav kultuuritaust, kuid igavapoolne peredraama ning liiga tagasihoidlik romantika ja pätipõnevuse poolest. 3/5
Noore mehe käes olev nuga ei ntundnud esmakordselt inimverd oma teral.
No comments:
Post a Comment