Monday, March 15, 2010

Fortapàsc

Fortapàsc - Marco Risi 2009

Andsin Roberto Saviano raamatu "Gomorra" töökaaslasele lugeda, sest nagunii ei jätku endal hetkel mahti. Mees nüüd iga päev räägib, et mida jälle luges ja kuidas need asjad seal Napoli linna allilmas käivad. Väheke segab ka spoilerdamine aga rohkem tekkitas tuska hoopis see, et ei saa ise kohe lugema asuda, tuleb oodata millal sõber lõpuni jõuab. Seetõttu tuli Marco Risi värske comorra film täpselt õigel ajal, isu itaalia maffiafilmi või raamatu järele sai kenasti kustutatud. Isu sai küll kustutatud, kuid täiskõhu tunnet ei tekkinud. Põhineb reaalsetel sündmustel mis leidsid aset 1985-ndal aastal Napolis kus üks ajakirjanik kaevas kuritegeliku maailma ja poliitikute sidemete kohta liialt sügavalt ning sai kuuli pähe. Ma ei spoilerda praegu, juba filmi kolmandal minutil ütleb hääl kaadri tagant, et kohe lastakse tüüp maha ning see lõpu ette ära rääkimine oli suur viga, sest film ise piisavalt haarav ei olnud ja hilisemat kurbmängu ette teades veelgi vähem. Maffia action ja tapmised olid sirgjoonelised ja nauditavad, nende ümber seotud ajakirjaniku armulood ja tööalased õnnestumiseg aga päris puised ja olematu tähtsusega. Vaadata võib aga Napoli eluga tutvumisel eelistage ikka Matteo Garrone Gomorrat. 2,5/5
Headshot.

8 comments:

Lauri said...

Mulle miskipärast see Gomorra väga ei meeldinudki, põhjuseks ehk autori hüplik ja katkendlik stiil. Ta jahvatab läbisegi kõigest, oma imelikest peresuhetest, kohalikust maffiast, maailmamajanduses, muusikast jne.
Neeme suvekinost on jäänud meelde üks 70ndate lõpu või 80ndate alguse film, mille tolleaegne nimi oli "Ma kardan". Mis imdb järgi nimi võiks olla, pole aimugi aga tookord jättis sügava mulje küll. Võimalik et tänapäeval enam väga sügavat ei jätaks, aga maffiavärk oli karm küll

Lauri said...

leidsin

http://www.imdb.com/title/tt0076206/

seda oled näind?

Trash said...

Bullet For General oli päris hea spageti-western ja mees tegi sellise kuulsa maffiasarja nagu La Piovra, ehk Kaheksajala mida näitas omal ajal ka Ostankino aga sinu poolt mainitud Damiano Damiani filmi mul kahjuks ei ole. :(

Trash said...

Octobus´i sari on olemas, peaks seda vaatama, sest tegu ikka väärt maffiasaagaga.

Lauri said...

Tšekka ära, mul suht sünged muljed sest.
Aga muidugi mul on ka Atlantise valitsejatest ja Legend dinosaurusest ja Sinbadi 7st reisist suht sünged mälestused...Ei hakka heaga üldse uuesti vaatama.
Kuigi meenub et Sinbad on 10 mintsa kaupa juutuubis üleval täitsa. Lahe plastmasskollide võitlus...

Trash said...

Sinbadi seiklusi peaks ise ka üle vaatama, ma ühte hiljuti tsekkasin aga neid on vist paar veel.

mordaunt said...

kuule, ma paluks see kõrvale panna.

Trash said...

Saad endale, mul ei ole tulevikus sellega midagi teha.