Nõukogude Liidu lagunemise hetkel tehti Venemaal päris ausaid filme mis peale tõepärase ajaloolise kujutamise ning tihtipeale kriitilise suhtumise kinevikku, olid veel ka väga kõrgel kunstilisel tasemel. Oli tehnilist oskust filmi teha ja see päästis tihti ka väksema eelarvega tehtud töid mis siiamaani klassikute riiulis, kuigi tehtud nappide rubladega ning odavatele jääkfilmilintidele. Tänapäeval on Vene kino aga üsna priske, ma ei ütle, et autorifilmide osakaal oleks väike aga kommertsfilmid on siiski valdavalt enamuses ning raha räägib tihti kõvema häälega kui ajalooline tõde või kunstiline visioon. Kõige hullemad on aga tihtilugu need koostöö filmid kus kõva dollari eest ollakse nõus kaasama lääne staare ning kirjutatakse stsenaariumi jaoks sisse vaieldava väärtusega situatsioone mis peaksid lääne vaatajale meeldima. Aleksandr Buravsky´l ( Tallinnas filmitud The Virtuoso režissöör ) on koostööfilmide osas suur kogemus, ta teadis täpselt kuidas teha Leningradi Blokaadist filmi nii, et jänkidest koduperenaistel silm veele läheks ja ega ka tibla ise kommertskino peale enam nina kirtsuta, tallegi meeldivad kenad värvilised filmid. Sisu aga kannatab, sest peab liigselt tähelepanu pöörama välisele küljele ning välismaa kuulsatele näitlejatele, et nemad ikka kenasti ekraanuil püsiksid. Käesolevas loo puhul oli lõpuks tegu ühe pere elulooga ja mitte pealkirjast väljaloetud Leningradi ründamisega. Oodatud blokaadifilmi asemel sai küll killukese külma ja nälga, kuid linna enda ajalugu vajus Mira Sorvino poolt mängitud blondi naise ja teda ümbritsevate laste varju. Tegu on miniseriaalist lõigatud mängufilmiga ja screene vaadates sai selgeks, et sarjas on hulga rohkem lahingustseene ning Leningradi elu-olu kijutatud, lääne vaataja jaoks tehtud montaažilõige aga on hale draamalugu. Nelja tunnise seriaaliga tutvumiseks kahjuks enam jaksu ei ole, kuigi teema huvitab, see itaalia sugujuurtega blond plikuška ajas juba kopa ette. 2,5/5
Kahju, et Sergio Leone suurprojekt Leningradi kaitsmisest jäi lavastaja surma tõttu valmimata.
No comments:
Post a Comment