Saturday, July 04, 2009

Gran Torino

Gran Torino - Clint Eastwood 2008

Lugesin eile Lauri Jürisoo postitust aasta 2008 lemmikfilmidest ning mõtlesin, et küll on ikka sitt maitse mehel. Minu jaoks on ( eelarvamustega, sest loomulikult on mul suurem osa nimekirja filmidest nägemata ) tegu väga halbade filmidega ja kui siis veel lüüa nimekiri kaheks, et üks on top-filmid ja teised pettumust valmistanud ( Näiteks Space Chimps! Kas terve järjega inimene üldse vaatab sellist teost? ), siis mina ei näe tõesõna mingisugust erinevust, üks saast kõik.Erilise junnina oli aga veel Gran Torino pjedestaalile tõstetud, jutu järgi nii halb, et peaaegu hea. No mõtlesin mina, et arvatavasti on see eriti halb tegelikult super hea, rääkis ju Appaloosa kui super-sita filmi esikoht, et asju tuleb võtta Lauri Jürisoo maitsele vastupidiselt. Seekord oli aga professionaalse filmikriitiku jutt vähemalt selle filmi koha pealt küll täkkes. Gran Torino oli täiesti maitsetu urban-muinasjutt mis proovis end välja mängida nõrgamõistusliku vaataja teadmatusele, pakkudes tuimajudele kümneid kordi läbimängitud dramaatikat, fantaasiamaailma kanduvat "realismi" ning ootuspärast meelehüvangut. Clint Eastwood on vist sama seniilne kui tema poolt filmis mängitud Walt Kowalski, sest kuigi viimane väitis mõistuse selge olevat, andis film siiski vihje vastupidisest. Eastwood proovis teha multikultuuri tutvustavat draamat, mõtlemata tõsiselt järele millist etnilist gruppi ta kasutab, sest päriselu hmongid ei oleks pakkunud filmile lõppu millele kogu stoori point asetati. Paras lastefilm, selline Disney kahekümne esimesel sajandil. 1,5/5
Hmongi rahvusest gängstad.

14 comments:

Paawo said...

VANAMEHED MUUTUVAD, AUTOVARGAD EKS!!!

Paawo said...

Geto draamana oli niru aga Clint Eastwoodi filmina töötas küll.

Anonymous said...

Kuule mees, tegemist on supermega filmiga! Just see halb, millest sa kirjutad teebki selle filmi nii heaks! Milleks sa neid filme üldse vahid. Kui otsid 100% ehedust istu päev otsa suvekohvikus ja vaata inimesi, või mine metsa ja vaata kuidas puu kasvab. Kui oled aga valinud FILMI, siis lepi sellega mida filmitegijad sulle toodavad. See filmi defineerib FILMI!

Trash said...

@Paawo

Ei tea mida see Clint Eastwood´i film tähendab ega oska selle järgi hinnata.

@Anonymous

"Kui oled aga valinud FILMI, siis lepi sellega mida filmitegijad sulle toodavad."

See on õudne lause. Arvan, et saad ise ka aru millist robotlikku keskpärasust see peegeldab.

Paawo said...

Ega ma kõike näinud pole aga A Perfect World, Mystic River ja Gran Torino on ju väga sarnased: sassis hinged, omajagu süsteemivihkamist, püüd sobituda ja vankumatult lähenev kibe lõpp. Kui kunstnik suudab oma ühte lugu samal tasemel hoida aga piisavalt varatsioonirikkalt edastada siis ei saa ju olukord väga hull olla.

Robi said...

mulle täitsa meeldis. annaks hinde 3.5/5.

Kõige parem oli just Clinti "grumpy old man" sõimamine.

adi said...

mulle meeldis see film

nagu et persse need hipinaabrid ja see "geto" teema, peategelase mängitud õel vanamehenäss oli see mida ma nautisin. tema aus kiindumus oma asjadesse ja oma ajastusse oli väga hästi välja mängitud.

kuigi jah ideaalis oleks ma näinud lõppu veidi teisiti. nimelt oleks pidanud lõpus olema mingi värk, et vanamees peab valima noore pilusilma elu ja oma auto vahel ning valik langeks ilma pikemalt mõtlemata auto kasuks.

ja siis tuleks see lõpulugu mida Clint ise laulab.

fushi said...

Sulle juust draama ikka üldse ei meeldi, ma vaatan. :(

Mulle meeldib väga. See film meeldis ka. Ära pahaks pane!

Trash said...

@Paawo

Mystic Riverit ei ole siiani näinud aga üldiselt jah saan aru. Clinti üheksakümnendad olid viljakad, tegi mitu head žanrifilmi - romantikat, american gothic´ut, krimidraamat, põnevikku ja poliitkriitikat. Midnight in the Garden of Good and Evil on üks väike pärl näiteks.

@Robi

Ma vaatasin just Tommy Lee Jones´iga Cobb´i ja sellega võrreldes oli Clint neitsi ise. Tegelikkuses aga oli see transformatsioon sihikindlast mehest vedelaks pehmoks mulle vastumeelne, pigem oleks võinud lõpuni välja kalju seista.

@ Adi

Ideaal lõpp indeed. Ise unistasin sellest, et ta surm oleks mõtetu, sest reaalselt see nii oleks olnud. Politsei saabumisel pätid kadunud ja hmongid kui kokkuhoidev rahvas lukkus suudega. Taaskordne lahendamata mõrv.

@Fushi

Loomulikult sõber!

Trash said...

PS:

Ja Adi!!!

Kui sa Estconile ei tule, siis on meie sõprusel kriips peal!!!

URRRR!!!!!

Robi said...

Cobb oli nii ja naa.. basic.

Trash said...

No ütle parem ausalt kumb mees vedelam oli - VClint torinos või Tommy Cobb´is? Ahh?

No näed, tunnistad juba, et Clint oli vedel nagu düsenteeriajärgne peer.

adi said...

@trash

mnjah, ma loen enda maile suveti sõna otseses mõttes nagu kord kuus.
aga ikka tulen jah

mordaunt said...

ma ei ole viitsinud veel vaadata, aga too eelmine Eastwoodi film, "Changeling" oli küll juba vana ja väsinud mehe tehtud ja ega ma sellestki midagi erilist ei oota.

mis puutub aga 2008 parimatesse filmidesse, siis vaieldamatult oli üks kõvemaid Soderbergi-Del Toro "Che". Kes seda näinud ei ole, ei peaks aasta toppe eriti koostama