Tuesday, July 07, 2009

Eagle vs Shark

Eagle vs Shark - Taika Cohen 2007

Ei mäleta kas seda filmi soovitas Soprano või Lauri Jürisoo, igaljuhul on mõlemad poisid The Flight of the Conchords´i fännid ja sellest sarjaga seoses see soovitus mu blogi poole liikuma pandi. Nimelt on NZ/US kultussarja osadest kolmandiku lavastanud käesoleva filmi režissöör, lisaks veel mängib filmis poolt seriaali peaosatäitjatest, ehk Jemaine Clement in person. Rääkimata sellest, et camoe rolle hüppab läbi ning mõlemad jagavad sarnast, õrna absurdivärviga pehmet nalja mille ootamatused, anti-sitcom ülesehitused ning tihti stoilisuse koomilisusele rajatud joke´id, mõjuvad meeletult värskena isegi peale aastatepikkust sarnase nn. indie-huumori nautimist. Uus-Meremaalt tehakse muidugi ainult puhast kulda võiks ju öelda, kuid õigem oleks sõnastus, et sealt tuleb vaid puhast kulda. Tehakse muidugi igat laadi filme, nii häid kui halbu, kuid viimased lihtsalt paratamatule ei jõua teisele poole maakera ja nii võibki ainult njuusiilandi väärtteosega end poputada, lasta heal maitsel hea lasta. Tavaliselt saame sealt kandis just sarnaseid armsaid komöödiaid ja tasemel splätterit aga ka kohalikku koloriiti etnilisi hardcore draamasid. Vaatasin, et sõber Ops oli oma filmipäevikus Movie Madness jõudnud hinde ära panna - täispunktid, skoor mida ta harva lahkel käel jagab. Mina olen väheke tagasihoidlikum, sest kuigi film mulle väga meeldis, oleksin kuidagi-midagi-sedapsi villuke-killuke teravamat torget tahtnud, midagi geniaalselt vaimukat, nalja mis suupärad oigeks kangutab ja need siis krambis tundideks lahti jätab. Aga hea ja väga hea oli ilma megalaksutagi. 4/5
Uus-Meremaa punakaelad.

11 comments:

opstops said...

Ma olen sucker jah taolistele nunnu-punnu filmidele ja kipun heldima, aga see film oli täispunkte väärt.

Soprano said...

minap see olin!

Trash said...

Tänud siis Sopranode maffiaperele!

Trash said...

Soovitasid kunagi veel mingit lahedana tundunud filmi, kuid olen siiani leidnud vaid ilma subbideta NTSC versiooni ja ei viitsinud tekstiabita vaatama hakata, eks kunagi satub nordic pihku. Film oli see millele ise est subbid olid teinud, aita meelde tuletada.

Soprano said...

Thumbsucker?

Trash said...

Jep!

Unknown said...

Thumbsucker oli minu arust keskmine.

Unknown said...

(Aga seal on Tilda Swinton!)

Trash said...

Tilda Swinton is soooooo ninetees!

Trash said...

No anyway peaks ükspäev vaatama.

Kalmsten said...

Mis see Jürisoo tänapäeval ka kuskil kirjutab ve?
Kunagi ta kribas mingisse noorteajakirja/lehte (MM või Põhjanael)
Nii mõnedki väljendid/võrdlused sai tema kribalingidest kasutusele rebitud.
Steven Seagali teemane - sama ilmetu kui turuletil lebav tursakala- on kahjuks üks väheseid mis veel meenub.