Lorelei - Shinji Higuchi, Cellin Gluck 2005
Aasta tagasi jäi see film mul pooleli. Jaapanlaste Das Boot koos väikse sci-fi nüansiga tundus liiga lastemeelne ja igav tänu kõikide allveelaevafilmi nõksude taaskordsele kasutamisele. Ülepingutatutult palju 3-D graafikat mis oli üpris kehv, tuimi klišeelikke näitlejaid ja sci-fi liini mittetäielik ärakasutamine. Film püüab kõiges Das Boot´ile järele sõuda, isegi kestvuses, kuid saksa klassikuga ikka mõõtu võtta ei suuda. No ega seal vee all just palju mänguruumi pole, alveelaev saadab torpeedosid ja ristlejad loobivad süvapomme, kuid põhja kinni jäämine tundub küll juba submarine filmides laus kohustuslik olevat. Sci-fi rida oleks võinud rohkekem ära kasutada, see oleks toonud "Lorelei" nn. pinnale, nüüd aga ujub koos kõigi teiste allvelaevafilmidega samal sügavusel. Jaapan on hävimas sõda ja saadab teele oma üüt tüüpi allveelaeva. "Lorelei" muudab eriliseks nimelt see, et laeva kajaloodina ja navigaatorina töötab elav inimene, teaduslike inimkatsetega loodud telepaat. Noor tüdruk on riietatud lahedasse küberpungi stiilis musta fetish kombinesooni ja ühendatud juhtmete ning voolikutega kolmedimensioonilist pilti loova masinaga. Kuna "Lorelei" kaptenil ( justkui kogemata siia eksinud Kôji Yakusho ) on ülihea ülevaade mere pinnal ja põhjas toimuvast, muutub laev võitmatuks relvaks. Mure on vaid selles, et telepaat tunneb põhjalastud laevades hukkunute agooniat oma tajuga ja iga uus rünnak on talle meeletuid piinu valmistav. Sellise õrna telepaatilise olendina aga kuri natsitohter Mengele ta lõi, sakslaste praak mis võib julgetele jaapanlastele saatuslikuks saada. Seekord filmi edasi vaadates oli fiil parem kui aasta tagasi, mingi erilise teosega aga siiski tegu pole. DVD menüü on aga küll saadanast kaunis. 1,5/5
No comments:
Post a Comment