Thursday, May 28, 2009

A Charming Mass Suicide - Lummav vabasurmasõit

Hurmaava joukkoitsemurha - Ere Kokkonen 2000

Alul ehmatas ära, et filmi asemel pakuti telefilmi, kuid peagi haaras tegevus kaasa ning ebameeldivad videopilti ei pannud enam tähelegi. Aga ime ka oleks kui Arto Paasilinna romaanil ja soome näitlejate koorekihi ( Heikki Kinnunen, Vesa-Matti Loiri, Vesa Mäkelä ) kaasabil loodub depressiiv-komöödia seda teinud ei oleks. Kultainen nousukas või Hirtettyjen kettujen metsä on muidugi Paasilinna paremad romaanid kui Hurmaava joukkoitsemurha, kuid teravat musta-huumorit, tavalisi soome karusi mehi, litsakaid naisi, kavalaid petukaupu ja kastide kaupa tühjaks joodud koskenkorvapudeleid leidis siitki. Väga soomlaslik komöödia ja pean silmas just rahvalikult turhapurolikult soomlasaslik, mitte karge stoiline soomekino tüüpi. Mulle meeldis, raamat ( eesti keeles kirjastus Umara 1997 ) oli mõnus ja film ka. 3,5/5
Teatrilavastuse poster.

10 comments:

Anonymous said...

Oot, miks se sul skinheadide alla on leibeldatud?

L.

Anonymous said...

Raamat oli hea, kuigi "Poodud rebaste mets" ja "Maailma parim küla" olid paremad, "Ulguvast möldrist" rääkimata.

L.

Trash said...

Skinnide tag´i aavad kõik filmidd kus neid näidatakse veits enam kui lihtsalt ühte kiilakat kusagil taamal rahva hulgas. Nagu sa kindlasti mäletad, pidasid enesetapjad saksamaal hotellis kohalike paljaspeadega kakluse maha nii, et isegi puuhalud võeti materdamiseks pihku.

Trash said...

Muide mul on Ulguva möldri ja Jänese aasta film, laenan kui sind huvitab.

Anonymous said...

Ei huvita, ma olen mõlemat lugenud ja sellest piisab.
Ulguvat möldrit ma loen iga natukese aja tagant küll üle.

L.

Trash said...

Ma raamatust ei mäleta aga kas tõesti andis arst ulguvale mehele amphetamiini raviks nagu filmis oli?

Anonymous said...

Tšekkasin järgi. Otseselt pold öeldus, et amfi, aga sõjaajast pärit kangeid närvirohte, mida enam ei tohi valmistada.

L.

Trash said...

Filmis öeldi sama aga tüüp viskas purgitäie valgeid pille sisse ja siis muutus ülierksaks, jooksis, laulis ja ulgus üle küla.

Anonymous said...

Hei!
Olen suur Arto Paasilinna fänn ja polnud aimugi, et tema raamatutest ka filme tehtud. Kas oleks võimalik neid filme laenata ja kas on ka subtiitreid inglise või eesti keeles?
griffin@hot.ee
E.

Trash said...

Arto Paasilinna IMDb-s

Mul endal on vaid Jäiksen vuosi DVD-l, aga ka see välja laenatud ja isegi ei tea kellele. Ingliskeelseid subbe pole ühelgi ta filmil, eestikeelsetest rääkimata, aga kui satud Soome, siis võid huvi pärast osta, sest koumaiste filmide DVD-d on seal imeodavad, nii 2-4 eurot tükk.