Sunday, November 08, 2009

Castaway on the Moon

Kimssi pyoryugi - Hae-jun Lee 2009

Idakino austaja Gang-pae kiitis seda filmi kui üht parimat aasia komöödiat aastaarvuga 2009 ja Ninja Robot andis oma blogis õnnistuse, kuid mina tundun nende kõrval tuim tükk olevat, ei leidnud sealt midagi nii naljakat ega hingeminevat kui noored filmisõbrad. Meestegelasega seotu oli lausa tüütu, tema tohmid ilmed ja närvihaige rabelemine, liiga korea jant, et olla tõsiselt koomiline või kaasaelamist vääriv. Naistegelase elu oli huvitavam. Vähemalt minu silmade jaoks esmakordne hikikomori kujutamine mängufilmis, siiani olin kammerdunuid vaid dokumentaalfilmide vahendusel näinud. Neiu väljumine oma kestast pani hulga rohkem kaasa elama kui noormehe erakuelu ja tema samm-sammu haaval liikuma hakkamine süstis rohkem optimismi kui saarevangist põllumehe edusammud. Mina ütleks, et üsna tavaline nunnu filmike. Korea kino nägu, seda nii kestvuselt mis seal kohustuslikult on kahe tunni paikku kui ka fantasialennuliste eriefektide poolest. Näiteks see teleskoopi vaatava neiu õhkutõusmine oli nii tavaline küborg OK! juba, et vedas muidu nii kombes teemat isegi pügala madalamale. Vahest pakub elu mõnusaid kokkusattumusi ja seekord oli minu ja filmi vaheliseks lingiks söök. Kes filmi näinud on see taipab kohe mida ma telkut vaadates pugisin. No muidugi black bean nuudleid. Filmis on sellel nuudliroal kindel roll ja juhuse tahtel olin just enne filmi vaatamist hiinakast toitu kaasa tellinud ning võtnud teravatele köögiviljadele ja kantoni lõhele lisaks ka musti ube baklažaani ning noodlitega. Täitsa lempar toit, tegin täna hommikul lõpu peale. 3/5
How are you?

8 comments:

Ninja Robot said...

Ma annaks vimpli selle lavastajale, kes suudab teha filmi, mis ropult meeldib nii sulle kui mulle :)

Trash said...

Ära aja, egs see midagi ilmvõimatut ole, pigem laseksin neid vimpleid juba hulgi trükkida.

Anonymous said...

üsna pealiskaudne hinnang. sellel filmil on nii mitu tahku, aga eks see on vaataja asi mida ta sealt enda jaoks üles nopib

Trash said...

Ma olen lihtsalt liiga vana juba, et iga uue värvilise tulesid vilgutava ja suriseva lelu peale rõõmustada, on neid varem olnud ja tuleb veel.

Lugesin eile, et valiti PÖFF´vaatajalemmikuks aga eks festarikülastajad ole ka keskmise huviga filmisõbrad.

joonas said...

Ma ka pole nõus, et see film on tavaline. Milliste filmidega võrreldes sa seda ütled? Tähendab, kas sa oskad nimetada mitu muud filmi, millele see niivõrd sarananeks, et seda tavaliseks nimetada? See, et ta paljudele meeldib, pole mu meelest suur miinus.

Trash said...

"Mina ütleks, et üsna tavaline nunnu filmike."

Vaevalt sa vajad seletust milline on üks tavaline nunnu filmike. Korea kino puhul olen ma tavaliselt selliseid vältinud, loe mu korea labeli alt ja näed milline sealne kino mu soosingu on pälvinud. Käesolev teos ei vedanud draama, romantikafilmi ega komöödiana, korea kinole omast janti ja näoväänamist aga pakuti küll. Puudusid nurgelisus, valus huumor ja pilla-palla kukkunud emotsioonid. Näiteks vaata ära ( juhul kui sa seda muidugi juba teinud ei ole ) jantlikku komöödiat nimega Paradise Murdered mis ilmekalt demonstreerib kuidas sedalaadi filme omäpäraselt teha, kogu see koreapärane kammajaa pannakse tööle.

Anonymous said...

Trash, ära ole stampides kinni. Korea oskab ka teistsugust kino teha. (Aga samas saan ka aru. Teised ei oska korea kino teha.)

Trash said...

Ma hetkel ei saa aru mida sa selle teistlaadse all silmas pead? Loomulikult ei ole ma vaadanud nii palju korea kino kui sina, kuid enam-vähem peaksin ju teadma mislaadseid filme seal tehakse, vähemalt loodan, et tean.