Saturday, October 11, 2008

Cat Soup

Nekojiru-so - Tatsuo Sato 2001

Koduse kassisupi valmistamisõpetus:

1. Aseta kass kastrulisse tunniks likku
2. Pane kastrul tulele
3. Lisa köögiviljad
4. Maitsesta vastavalt vajadusele
5. Serveeri kuumalt

See on minu üpris vaba tõlge Nekojiru retseptist. Juristiharidusega animaatorist kokk oli aga jaapanlikult traditsioonilisem ja järgis täpselt retsepti sisu, kahtlustan, et mangaka avaldas talle isegi koostisosad salajases maitseainesegus peituvad ning kassisupi alati nii hõrgutavaks muudavad. Mina pole suur jaapani köögi austaja ja tänu sellele ei avaldanud Tatsuo Sato kokkukeedetud supp mulle nii sügavat mõju kui mõnele tundlikuma keelega gurmaanile. Mina oleksin eht eestlaslikult eelistanud paksemat suppi kus kartul kartulis kinni, porgandit peoga ning sibul enne potti asetamist koos lihalõikudega pannil kuldseks pruunistatud. Ega ma nüüd jaapani kassisuppi halvaks pea aga veits liiga lurrine, leige ja mage oli küll, paar korda jäi vürtsikööme hamba alla või pidi suuremat köögiviljatükki pooleks haukama aga see oli ka kõik. Kõhtu täitis aga maitseelamus jäi saabumata. 3/5
Kassid potti!

No comments: