Tuesday, February 20, 2007

Minu "Oscarid" juba jagatud - 2006 parimad filmid

Oscar Goldmanid 2006

Otsustasin teha väikese kokkuvõtte minu jaoks eelmise aasta parimatest filmidest. Tegemist on loomulikult üksnes minu isikliku arvamusega ja tean, et nimekiri võib tulla üsna ebaobjektiivne. Tihti piisab ühest pisikesest hetkest, et film mulle meeldiks aga see töötab kahjuks ka vastupidi. Nii mõnigi väike ebaloogilisus ( jah ma tean, mul peab alati kõik filmides loogilisena tunduma ) võib terve linaloo nautimise ära rikkuda. Anyway, blogi abil püüdsin kinni mõned filmid ja panen nad oma 15-ne ustava lugeja jaoks siia kirja. Pildid on kõik Oscarist, seekord küll hoopis fiktiivsest kultustegelasest Oscar Goldmanist kollektsioneeritava action nukuna.
*Parim action* - Election 2. Johnny To meisterlik järg oma aasta varem valminud Election´ile oli vaimustav tänu 180 kraadisele pöördele shanris. Kui esimene film oli 99% vägivallatu, siis järjeloo oskas geenius teha vastupidise - ultra verise ja armutu. Kaalukausil olid veel türklaste salaagent versus USA army Iraagis, ehk Valley of the Wolves: Iraq ja teine action põnevik Hong Kongist nimega Dog Bite Dog.
*Parim ajalooline* - Alatriste. Agustín Díaz Yanes´i kujutatud kapten Alatriste on nii kriitikutelt kui raamatusarja austajatelt kõvasti hurjutada saanud, kuid mulle tema pakutud tolmune, kuid aus mees meeldis. Ka Tristan + Isolde oli eelmise aasta ajastufilm mis silma ei häirinud.
*Parim sci-fi* - X-Men: The Last Stand. Brett Ratner´i X3 oli peale A Scanner Darkly ainus ulmekas mida eelmisel aastal valminud teostest nägin. X-mehed olid juba vanad lemmikud ja Dick´i järjekordne ekraniseering paras pettumus, polnud just raske valikut teha.
*Parim thriller* - Running Wild. Korealase Sung-su Kim´i politseipõnevik oli originaalse sisuga. Kõigepealt petetakse vaatajat, andes neile üpris lihtsat ja sirgjoonelist sisu, kuid siis keeratakse asi pea peale. Just siis kui mõtled, et tavaline põnevik, muutub kõik. Meeldisid veel prantsuse anarhistide püüdmisest rääkiv politseilugu Tiigri brigaad oma ajastuhõngu ja lahedate tegelastega.
*Parim horror* - Silk. Chao-Bin Su lavastatud aasta horror hit tuleb üllatuslikult Taiwanilt. Segu ulmest, draamast, horrorist ja actionist. Minu jaoks traditsioonivaba aasia õudusfilm, uudne nii mõnegi nurga pealt. Ka ühendriikides valminud Silent Hill ja The Hills Have Eyes olid tänu konkreetsele vägivallale head. Slither aga liiga fun, et selles kategoorias tõsiselt konkureerida.
*Parim komöödia* - Volver. Pedro Almodóvar´i viimast filmi võivad paljud pidada draamaks või isegi traagiliseks linalooks, minu jaoks oli see aga puhas musta huumori lõbu. Pettunud töökaaslane näiteks ei leidnud sellest esteetikat mida ta nii väga "Halva kasvatuse" puhul nautis. Mina ütlen esteetika my ass, meil on hoopis Penélope Cruz ja oleé´. Häid komöödiad sai vaadatud teisigi. Korea The Host, soome Matti, beerlandia Beerfest ja pisike nunnu Little Miss Sunshine.
*Parim dokumentaal* - Terrorstorm. Alex Jones julgeb rääkida kui eputis Michael Moore peab targemaks suu kinni hoida. Väsimatu inimõiguste eest võitleja ja inimeste väärkohtlemisest teataja nii oma raadioshow, internetilehe kui filmide kaudu. Minu respekt. Teise koha saaks arvatavasti Oscari kandidaat, hirmuäratava pilgu evangelistide maailmast heitev Jesus Camp. Pronks läheb ühendriikide maksusüsteemi kritiseerivale America: From Freedom to Fascism´ile.

*Parim draama* - A Dirty Carnival. Ühe mu uue lemmiklavastaja Ha Yu filmi võib pidada ka kriminaal thrilleriks. Kuritegeliku maailma mutrikeste elu on aga rohkem draama võtmes kui põnevusele rõhudes välja toodud. Realistlik vaada korea kriminaalide ellu. Hea realistlik draama oli ka digikaameraga filmitud HK/Hiina film Walking on the Wild Side, samuti kerge krimi maiguga.
*Parim lavastaja* - Johnny To. Mees mitte ainult ei teinud 2006-ndal aastal suurepärase järje Electionile vaid tõi HK kinno tagasi ka heroic bloodshed´i teema filmiga Exiled. Produktiivne režissöör kes oskab iga filmiga midagi uut ja ennenägematut pakkuda, geenius ühesõnaga.
*Aasta suurim pettumus* - Pan's Labyrinth. Guillermo del Toro fantaasiafilmi sai aasta jagu oodatud, kuid kahjuks oli tulemus minu jaoks napp. Isegi mitte alati iluga lööv, ning otsast lõpuni mittemidagiütlevalt igav.

9 comments:

Tauri Punder said...

Ilus. Mul ei jää midagi muud üle kui tarka juttu lugeda ja pead noogutada.
Horrori tiitel läks õigesse kohta ning tõsi, ka Silent Hill ületas mu ootuseid. Igatahes tekkis nüüd suurem huvi kunagi sinu blogist loetud "Volver"i vastu, mille nüüd ka hangin rõõmsalt.

Aitäh.

Anonymous said...

mordaunt soovitab: inimene, ole hea, tee palun kaks eraldi kategooriat. oscarid ja näiteks hirohiitod või akiirad võimisiganes. tähendab, pole mõtet minu meelest aasia ja filme õhtumaade filmidega ühte patta panna, kriteeriumid ja motivatsioon on liiga erinevad. Mis puutub oscaritese, siis paani labürindi koha pealt olen ehk nõus, et napp. ise annaksin aasta suurima pettumuse tiitli de palmale black dahlia eest. aga a scanner darkly lööks igast asendist x man III-e. ülejäänute osas peab veel nuputama. et kuidas oleks siis kahe erineva kategooriaga?

Trash said...

Seda kahe kategooria asja vaatame järgmisel aastal kui ma sinnani blogida viitsin. Blogimine nimelt napsab aega filmivaatamise arvelt aga siiani mul veel huvi on. X-men´iga on mul aga tänu koomiksile teistsugune fiil, kuigi 3 tõesti midagi erilist polnud, panin ikka tippu. Fännimise teema.

@ Tauri
Horrorist võtan järgmisena sihikule Tai beebi-õuduka "Colic". Hetkel minu teada inglise tekstiga versiooni veel pole, thai reliis on väljas.

Anonymous said...

no scanner darkly otsustasin ma enne filmivaatamist läbi lugeda, mis tundub nüüd igati õige otsusena. film on võimalikult täpselt raamatul põhinev ja tundub ka, et rohkem mõelduki neile, kes seda lugenud on.

Anonymous said...

tead miks sul on tervelt 15 lugejat ja keskmiselt poole rohkem arvustajaid? sest sul on anonymous comment lubatud erinevalt enamustest filmiblogijatest (NUXX LOE SEDA!!!)

aga sinu oscaritest, enamus ikka sitad valikud jah.
eelistada X3'e Scannerile, wtf?

ja slither ei olnud fun, slither oli sitt ning zombie rejects teeb ringe ümber silent hilli

Tauri Punder said...

Miks peakski keegi Hollywoodi rida käima ning sealse pilli järgi tantsima?

Trash said...

Zombie rejects või silemt hill, X3 või scanner darkly, tead, need asjad pole siin valimiseelses eestis üldse nii tähtsad. ; )
"aga sinu oscaritest, enamus ikka sitad valikud jah."

Mis need paremad siis oleksid peale horrori ja sci-fi teema mida juba mainisid ?

opstops said...

Järsku oleks härra Anonymous nii kena ja selgitaks kuidas teeb Devil's Rejects ringe ümber Silent Hill'i

J said...

Mh, ja panigi Pan's Labyrinthi aasta suurimaks pettumuseks. Polnudki mõni niisama jutt, täitsa ametlik kohe.