Ma ei salli Hiina riiki mingist otsast. Ei sise ega välispoliitikat, ei hiinlasi nende iseloomuliku ahnuse, sajandeid kestnud onupojapoliitika ja rahvusliku spordi mõõdu võtnud korruptsiooni tõttu ühiskonnas. Armastan aga väga hiina kino, eriti hiina karmi realismi - lagunevaid maju, räpaseid tänavaid, vaeseid talupoegi ja masendunud kurnatud mainereid. Jah, kui nüüd lõpuni aus olla siis see polegi hiina kino. Head hiina filmid on kodumaal keelatud, lavastajad tagakiusatud ( suurem osa gay filmide tegijaist ) või dissidentidena laagreis ( kunstiliste protestiaktsioonide lavastajad). Filmitööstus aga vorbib järjekordse lendavate pistodede tüüpi eepose või paar toredat romantilist filmi. Nii ongi situatsioon kus hea hiina kino filmitakse hõlma alt ja avaldatakse piiritaga või võetakse üles Taiwanil ja Hong Kongis kus veidi vabam õhkond veel kommunismi/kapitalismi hübriidmonstrumi kiuste säilinud on. Walking on the Wild Side on HK produktsioon mis räägib nn. hiina filmi põhiteemast - sihitutest noortest meestest. Kapitalismi hüvedest pimestatuna minnakse kergusega kuritegelikule teele hõlpraha järgi. Väikelinnade vaesed mehed suunduvad raske kaevanduse töö asemel linnadesse õnne otsima, kuid jäävad tihti kurjategijate meelevalda ja asuvad siis ise päti moodi tagasi tegema. See film on justkui road movie läbi ilmetute kaevandus ning tööstuslinnade, räpaste söögikohtade, litsimajade ja bussijaamade aga ka pilguheit kirevamasse maailma. Kaevandustes hukkunud omaste leinale vastanduvad neoontuledes striptiisiga ööklubid, videomängusaalid ja hiina uusrikaste maitsetud villad. Peategelase ja ta sõprade seiklusliku rännaku kõrval saab vaataja läbilõike ühiskonnast koos sotsiaalkriitilise sõnumiga. Digitaalkaamera kasutus lisas pildile ja sõnumile veelgi teravust. 4,5/5
Töötud, aega surnuks löömas ja üks naine kolme peale - tüüpiline pilt tänapäeva hiina meestest.
No comments:
Post a Comment