Thursday, February 28, 2008

Snake in the Eagle's Shadow

Se ying diu sau - Woo-ping Yuen 1978

Minu isa ostis perre videomaki ajal kui see veel suur luksus oli. Mõned aastad hiljem avati Pikal tänaval, umbes praeguse Hella Hundi lähedal, välismaiste videokassettide müük-laenutus. Tegu oli, nüüd taganjärele teadmisega, soome halpa lettidelt ülejäänud saastkaubaga kus jant-komöödiad veheldumisi haleda b-horroriga. Snake in the Eagle's Shadow oli arvatavasti kogu paarisajast VHS-ist koosneva kamba parim film, seda sai oma paar korda hoolimata kallist hinnast laenutatud. Ühe kasseti ostis mu isa seal videourkast ka päriseks. Tegu oli nõrgapoolse ninjafilmiga mille originaalnime ei tea ma siiani. Küll aga on mul meeles hind mis oli 110 rubla. Tänapäeva vääringus võrduks see umbes 1500 krooniga ja seda summat ei käiks naljalt keegi b-põneviku eest välja. Aeg oli aga teine ja riiulisse entsüklopeediate kõrvale asetatud originaalvideokassett oli prestiižne sisustuselement. Snake in the Eagle's Shadow meeldis mulle siis ja meeldis ka nüüd taastutvust tehes. Varajane Jackie Chan - funny as hell! Pettumust valmistasid vaid kaklused kurjamitega mis olid väga traditsioonilist laadi, puised ja külmad. Kui aga peategelased omavahel nalja pärast jõudu katsusid või läks madistamiseks koomilises võtmes oli koreograafia täiesti tasemel ja sisaldas hulganisti visuaalselt lahedaid hetki. Klassikaline martial-arts film, lõbus ja helge. 4/5
Naljavennad.

No comments: