Thursday, February 28, 2008

No Country for Old Men

No Country for Old Men - Ethan Coen, Joel Coen 2007

Kunagi oli eesti blogimaastikul ajaveeb mis 90% ulatuses oli pühendatud Oscari auhindadele, neid kuldseid mehikesi noppinud näitlejannadele ja näitlejatele ning kogu auhinnagaalaga kaasnevale kõmule. Võib-olla on see blogi siiamaani alles. Kuna mina enam Blog.Tr.ee kaudu ajanappuses suvalisi kirjutisi otsimas ei käi ja hoian end vaid Filmikanali lainel, siis puudub mul ka teadmine blogi elujõulisuse kohta. Õiget nime ma ei mäleta, ise kutsusin mõttes seda Oscarite blogiks. Tekstimaterjali ja staarikultust arvesse võttes oli minus kujunenud arvamus, et blogipidajaks on teismeline tütarlaps, selline inetu poolne no-lifer kes ajakirjadest näitlejate pilte välja lõikab ning neid oma staarialbumeisse kleebib, netist päevade kaupa infot hangib ja juba kuueteistkümnendat korda suskab DVD mängijasse Titanicu plaati. Üllatuseks avastasin aga poole aasta möödudes, et tegu oli hoopis pereisaga kel kodus 2 või isegi 3 last kasvamas. See tõde tundus mulle enam kui veider, lausa haiglaslik. Filmiblogija Soprano ja filmispetsialist Tristan Priimägi märkisid oma kirjutistes, et Oscari nominentide ja auhinnasaajate üldine tase on märgatavalt tõusnud. No ei tea, mina jään ikka skeptiliseks seoses paari selleaastase võiduga aga üldpildis nõustun ja möönan, et kõige suurem ja kõige kuldsem auhind läks küll heale filmile. No Country for Old Men oli igati põnev ja haarav. Borderline action´i sugemetega draamad on alati väga tugevad olnud. Koheselt filmi alguskaadrite järel meenusid Sam Peckinpah´i surematu põnevik Bring Me the Head of Alfredo Garcia ( mida julgeksin isegi käesoleva filmi mõjutajana välja tuua ), John Sayles´i draamapoole kiskunud Lone Star, Tommy Lee Jones´i debüüt The Three Burials of Melquiades Estrada ja omal ajal meiegi kinodes jooksnud Flashpoint. Kõik sealsed kinolood on suuremal või väiksemal määral nostalgiliste tagasivaadetega headele aegadele ja ka käesolev film mängis samadel tunnetel olles juba ise ajaliselt veerandsada aastat tahapoole paigutuv ja kasutades veel ka old west´i storytelling traditsiooni filmi täiendusena. Mehhiko piirialad on legendide jaoks loodud ja Coen´i vennad kasutasid seda rikkalikku ainestikku ning andsid lõpuks ka oma panuse paikonna värvikasse folkloori. Klassikaline western mis unistab minevikust aga peab leppima uue aja algusega, kaootiliselt vägivaldse olevikuga. 4,5/5
Mees tinatähega.

11 comments:

Soprano said...

Ma pole midagi Oscarite tasemest enda arust rääkinud...või krt seda teab. Ma lihtsalt ennustasin ja hiljem kommenteerisin. Selle aasta suurim pettumus, et Golden Compass Transformersi eest eriefektid sai.

Javier Bardem, high five!

Trash said...

Golden Compass jäi mul kinos nägemata, kuigi olles tuttav raamatuga, oli isu minna. Eks siis kodukinost.

Transformers, high five !

AUTOD MUUTUVAD ROBOTITEKS !!!

Lauri said...

Kuldne Kompass filmina polnud teab mis väärt asi, raamatut lugemata jäi kogu asi üsna segaseks ja oli üldse pooljoostes tehtud.
Transformerid võivad ennast põlema panna.

NÖRDID MUUTUVAD PEDEDEKS!!!

Trash said...

Peded, hihg five !

Anonymous said...

kusjuures vaatasin Coen'i(te) Millers Crossingut (1990) üle tüki aja ning seosed "No Country ... " olid väga tugevad.
ühesõnaga nad on seda teemat aretanud juba 17 aastat. väga otsesed seosed ja ilmeksimatult sarnased käitumismudelid on sealt näha.

Trash said...

Vaatasin millers crossingut päris ammu ja ega meeles pole suurt miskit. Samas aga vedeleb kusagil keldris kingiks saadud vene piraat-dvd, vblla peaks kunagi üle vaatasa.

Anonymous said...

Miller's Crossing oli ikka vähemalt 5 punkti nigelam film Vanameestest

Trash said...

Omal ajal nähtut häguselt meenutades tundub mullegi nii.

Anonymous said...

Vaatasime ära. Jumala tavaline thriller, plussiks piirialal toimumine aga Melquiadese 3 matmist meeldis mulle oluliselt rohkem.
Ma hindaks rasvase "kolmega" viiepallisüsteemis. Ei saand mina aru, mille eest need Oskarid...

L.

Trash said...

Mulle meeldis ja pool aastat tagasi kui soomes olles ühe filmitegijaga sellest rääkima sattusin, seletasin kogu filmi lahti nii, et hakkas veelgi enam endalegi meeldima.

Anonymous said...

Minu arust oli rämedalt ebausutav ja lisaks need õhku rippuma jäävad küsimused, nagu kas naine löödi ka maha (tõenäoliselt löödi) ja mis psühhopaadist edasi sai.

L.