Kaheksa aastat tagasi tundus see prantsuse armastuse-thriller kõige romantilisema filmina maamunal. Mäletan millise innuga seda VHS-il sõpradele pähemäärida püüdsin ja niimõnelegi kingituseks lindistasin. DVD-d olin oma kogusse igatsenud aastaid ja lõpuks tänu sõbrale sai see võimalikuks. Kahjuks vaid taaskordsel vaatamisel olid paljud asjad teisiti. Kuna tegu on põnevikuga, kus pinget keeravad ülesse nelja inimese omavahelised armusuhted, siis lõpptulemuse teadmine ei ole thrillerit vaadates kunagi soovitav. Just nimelt thrillerit. Armusuhete rägastik on siinses filmis keerulisem ja põnevam, kui mõneski Hollywoody kelmiloos toimuvad petuskeemid. Armastus kõnnib mööda keerulisi teid ja Gilles Mimouni näitab meile mõnedki tumedad salakäigud, mis alati just päikesevalgusekätte tagasi ei vii. Lõpp oli kahjuks liigagi hästi meeles, tänu millele hakkas huvi vaadates vaikselt hääbuma. Samas algus ja keskpaik olid pea täielikult ununenud. No vähemalt mõned armastajate teele takistusi heitvad saatusekeerdkäigud ei tulnud kuidagi tuttavad ette. Ka prantslaste käitumine, eriti armunute noorpõlvemälestustes, tundus ülepingutatult naiivne, kohmakas ja jantlik. Nende l`amore oli üks pidev sebimine, ringijooksmine ja rahmeldamine, justnagu pubekate klassiõhtu. Eriti on seda märgata Vincent Casseli kokutavas nihelemises, armuvalus küll, kuid liiga rohmakalt totakas. Eks oli lavastaja soov niimoodi esmaarmastust kujutada, mees on oma varasemates ja hilisemates filmides palju coolim olnud. Monica Bellucci oli ikka hypersexy nagu alati ja Romane Bohringer oli oma tavalises armsas ja häbelikus tütarlapserollis. Põnevik ise on üles ehitatud kahes ajas, paariaastase vahega, kulgevas looliinis. Oma eluarmastuse kaotanud mees leiab kaks aastat hiljem taas saatusliku naise jälje ja asub uurima miks teda hüljati. Casseli mälestuste kaudu saame me aimu kunagi toimuvast. Mõne ajapärast lisandub ka seksika Lisa vaatenurk sündmustele ja poolepealt tuleb mängu veel saladusliku tagasihoidliku näitlejatari Alice´i mälestustekillud sündmustest. Taaskord film kus puzzletükid on põrandale kallatud ja tasahilju, vihjehaaval pannakse vaatajale täispilti kokku. Kurosawa Rashomonlik lähenemine, kus iga tegelase vaatenurk juhtunut täiendab, loobki põneva filmielamuse. Sellise ehtsa prantslasliku "la folie". 3,5/5
Prantsuse inetuim mees ja ilusaim naine - Vincent Cassel ja Monica Bellucci.
No comments:
Post a Comment