Sunday, June 18, 2006

Wall

Mur - Simone Bitton 2004

Nagu iga eestlane hoian ka mina Lähis-Idas toimuval iga päev silma peal, toetan mõtteis Palestiina vabadusvõitlust ja kirun salakavalaid sioniste. Müüri ehitamine, mis lookleb läbi Palestiina justkui mürkmadu, ei jätnud ka Maarjamaal kedagi külmaks. Inimesed tõttasid massiliselt plakatitega tänavale, poliitikud saatsid Iisrealile noodi ja Tallinna sünagoogi rajamise projekt külmutati määramatuks ajaks. Eestlane, kes ise okupatsiooni ikke ült heitis, loomulikult teiste väikerahvaste väärkohtlemist ja represseerimist ei kannata ja astub õigluse eest alati esirinnas välja. Ma olen uhke, et olen eestlane !
Tegelikult on neid müüri dokke tehtud palju ja Simone Bittoni erine teistest millegi poolest. Läbi räägitakse kõik samad teemad, kuid justkui aeg-luubis. Režissööril on käes digikaamera ja tänu sellele pea piiramatu võimalus filmida kõike mis ette tuleb. Vaataja peab kannatama välja näiteks kakskümmend sekundit suvalist pilti puudesalust, taustaks ritsikate sirin. Kui teksti ei ole peaks ju pilt vähemalt rääkima, kahjuks mingit dialoogi aga ka seal ei teki. 95 minutit oli liiga palju, hea lõikamisega oleks võinud teha 25 minutilise jõulisema TV formaadi. Minu jaoks oli ainuke huvitav koht, kui räägiti müüris asuvate valvetornide sise-ehitusest ja tehnilisest varustusest. Kõik muu oli liiga palju kattuv juba teada oleva informatsiooniga.
Digitaal tapab filmi ja mis kvaliteediga see DVD tunduks üle 40 tollisel ekraanil, kui juba minu väikesel teleril on nähtav mosaiik. 5/10
Ajalugu tõesti kordab ennast ja ristisõdijate linnused kerkivad taas pühale maale.

No comments: