Friday, June 01, 2007

Place Vendôme

Place Vendôme - Nicole Garcia 1998

Film oli vaja poolvägisi ära vaadata kuna kuulub mu soomlasest sõbrale Keijole ja minnes homme põhjanaabrite juurde ostu ja joomarallile, oleks ilus ka DVD tagastada. Seekord on mul soome sõites ka reisikaaslane - Lauri. See tähendab, et arvatavasti korgitakse esimene õllepudel lahti kohe kui jalg üle tollipiiri astub, juuakse igas lähiöbaaris keskiolutta, minnakse heavy-metal kõrtsu ja hiljem veetakse Slayeri saatel laupäeva hilishommikuni viina. Minul on siiski ka plaan külastada mõningaid second-hand DVD kauplusi, tsekata Anttila ja Stockmani ale letti ( kus on praegu soome enda filmide mega allahindlus - Suomen Elokuvan 100 vuotispäivän kunniaksi ) ja keerelda ka Kallio antikvariaatides. Seekord saavadki raamatud põhirõhu, olen lasknud poeomanikel palju rariteete kõrvale panna ja nüüd on aeg minna saaki koristama. Raamatuna on sihiks Paavo Rintala "Talvisotan ääniä", CD-na Kauko Röyhkä "Miss Farkku-Suomi" ja filmina prioriteediks Mika Kaurismäe "Zombie ja Kummitusjuna". Loodan vähemalt kaks kolmest leida. Filmi endaga oli alul nagu vägisi vaatamisega alati, kohe kuidagi ei istunud. Aga täpselt kui pool filmist oli möödas ja pool jäänud, läks järsku täitsa põnevaks. Mitte küll sellises klassikalises crime trilleri võtmes, vaid hoopis tänu näitlejate meisterlikkusela, mängu kokkusobivusele ja arusaadavaks muutuvale draamaliinile. Hakkasin filmi nautima oodatud põneviku asemel prantslasliku vaikse draamana ja koheselt loksus kõik paika. Catherine Deneuve oli foxy nagu alati, Emmanuelle Seigner väsitav oma taaskordses nude stseenis, Jean-Pierre Bacri oli hea, kuid enim pakkus stiili petisest Battistelli´t mängiv Jacques Dutronc. Sellest mehest lausa õhkus saatanlikku sarmi, pole ime, et kõik filmi kangelannad ta pärast hullusid. Huvitav oli näha ka kalliskivikaubanduse telgitaguseid, kuigi sellest bisnesist anti vaid veidike aimu. Suurepärane thrilleri varjus toimuv draama. 4/5
Catherine Deneuve ja Jacques Dutronc filmivõtete aegu.

13 comments:

Anonymous said...

Kirjutan seda praegu Gatesi juurest Soomest, ksjuures Trash on ise ka siin. Ainuke pöhjus miks ma seda kirjutan on see et jah, Trash ennustas jumala täpselt: nii asi käibki.
Kohe lähme hevibaari, vaatame kas sest Trashist yldse asja saab.
Pyhapäeval tuleme tagasi. Luban Teile, Trashi blogi ustavad lugejad, et ma toon selle mehe elu ja tervise juures Eestisse tagasi.

Lauri

Junk, high five!

Trash said...

Lauri, high five!

Nuxx said...

tervitan baarikärbseid

Trash said...

Nuks, high five!

Anonymous said...

Trash, hoia mishka peidus ja high five ka!

Anonymous said...

Eelmise kirjutasin loomulikult mina.
Vihkan seda lollakat süsteemi.

Lauri

Nuxx said...

Süsteem on ikka sama, lahendus on KAOS

J:M:K:E

Trash said...

Fight the system, Lauri !

Anonymous said...

Kusjuures ei kavatsegi lollaka masinaga võitlema hakata vaid tahan hoopis näha kumb on kangekaelsem, mina või masin.
Panustaksin iseendale.

Anonymous said...

See olin jälle mina. Ma unustan alati ära nime lõppu kirjutada.

Lauri "I hate mishkas"

Trash said...

Sa pead varsti mu blogi lugejaile selle mishka jutu lahti seletama, mina ei viitsi. He he !!!

Anonymous said...

Oled sa kindel et nad tahavad teada, mis asi on Trashi "mishka" ja kas nad suudavad selle teadmisega edasi elada, kui kõik ilusti lahti seletada.
Järgmisele mehele, kes kaasa tuleb, seletan minnes laeva peal õlle kõrvale ära.
Või kui kellegiga su lugejatest kuskil baaris või ulmelaagris kohtub, võin ju ka pajatada, kui meeles on.

Lauri

Trash said...

Teeme nii. Ega tasugi magavat mishkat äratada jah. : )