Monday, March 19, 2007

The Spectacular Spiderman

The Spectacular Spiderman - Sam Raimi 2004

Varalahkunud Keeks kutsus mind kunagi Kadrioru tivolisse vaatama kuidas ta Ämblikmehe kostüümis lastele möllu korraldab. Öösel oli aga keegi Spidermani kostüümi juurde kuuluvad ilusad punased poroloonjalatsid ära varastanud, ning Keeksil ei jäänud muud üle kui kanda Kaitseliidu laost kiiruga hangitud vene sõdurisaapaid. Peale mustades tehismaterjalist kirsades Spiderman´i nägemist seostub see superkangelane mul alati Keeksiga. Sama kehtib ka Loch Nessi merekoletise kohta. Nimelt organiseeris Keeks kunagi ka selle imelooma tuleku Tallinna lahte. Teatud ajalise intervalliga ujus tuuker merepõhja kinnitatud monstrumi kujuni ja tõstis selle vee peale. Keeks korjas kaldal show näitamise eest vanematelt raha, lapsed aga vahtisid silm jõllis ja hirmuvärinad kehal. Ei tea mis monstrumid oleksid veel Tallinna saabunud kui elu poleks meilt head sõpra Lauri Pääslast võtnud. The Spectacular Spiderman on Spiderman 2-st Paulisdead´i poolt tehtud fanedition. Kuna ma ise originaali näinud ei ole, ei oska ka vahet näha. Lugesin küll, et on lõigutud liiga imalaid kohti, vahetatud mingi OST´i lugu, jäetud välja Peter Parkeri monoloog ja tõstetud mõnede stseenide paigutust filmis. Kokku on väljaroogitud materjali 15 minuti jagu ja minu arust oli sedagi liiga vähe. Kui mul on alati isu igasuguste uncut versioonide järele, siis mainstream hollywood võiks küll lühem olla, mina oleksin isiklikult ajanud käärid külge ka Peteri keskusteludele tädiga. Suures plaanis mulle film ei meeldinud. Meeldis Alfred Molina, küll pussy´na rohkem kui octopussy´na ja Kirsten Dunst, kuna ta nägi ebahollywoodlikult chubby välja. Ei meeldinud tüütu arvutigraafikaga liialdatud action, digitaalselt slim Spiderman ja superkangelase identideedi paljastumine. Minu arust oli Keeks Spidermani rollis ikka tunduvalt jõulisem kui junkie välimusega Tobey Maguire. 1,5/5
Fäneditioni miinuseks võib pidada subtiitrirea puudumist, kahjuks avastasin selle enda jaoks tähtsa detaili liiga hilja.

No comments: