Monday, March 26, 2007

Ghost in the Shell Stand Alone Complex Solid State Society

Kôkaku kidôtai: Stand Alone Complex Solid State Society - Kenji Kamiyama 2006

Ma polnud juba üle aasta ühtegi täispikka jaapani animatsiooni vaadanud, kuid enne Baka foorumi kokkutulekule minemist tundus end taas animelainele ajamine lausa kohustuslikuna. Valisin vaatamiseks kunagise hitfilmi Ghost in the Shell´i muteerunud järje, ehk GITS´i seriaali Stand Alone Complex´i liini jooksva loo. Seraali ma näinud ei ole, alati on Opsi käest laenama minnes tal mõni disc kodust väljas, ning olen lõpuks loobunud. Nüüd peale Solid State Society nägemist enam ei viitsigi, kõik see esimese ja teise GITS´i võlu oli kadunud, järgi vaid valusalt aju ragistav cyber sci-fi ( kuigi mulle tavaliselt see meeldib), keskpärane, et mitte öelda igav lugu ja vilets pliiatsijoon. Animatsioon oli lausa hämmastavalt tuim ja detailivaene, kohati jäi mulje justkui sõidaksid autode asemel seebikarbid ja inimnägusi oleks animeerima toodud mõne animeklubi otakud aga mitte kunstnikud. Üllatuslikult olid kõik kaadrid tühjad, peale tegelaste endi ei liikunud taustal ega ümber midagi, justkui oleksid Section 9 töötajad ainsad elusolendid hüljatud linnas. Ei ühtegi inimest, looma, autot ega isegi vilkuvat tulukest, täielik minimalism negatiivses mõttes. Peale tunnist vaatamist hakkasin isegi üht-teist toimuvast mõistma, kuid millegi mõnusaga lõppkokkuvõttes ikkagi tegemist ei olnud. Liiga puine kraam minu maitsele. Baka foorumi kokkutulek Kunstimäel oli aga see-eest supa dupa lahe. Sarnaselt eesti ulmefännidele on ka animefriigid täiesti tsillid vennad, keegi mingit tüütut spetsiifilist ila ei aja vaid võetakse õlle, käiakse saunas ja tehakse head huumorit. Muidugi liikus jutt sutsu ka anime teemadele ja popid konsoolimängudki võeti läbi, kuid see polnud peamine. Kõigil oli lihtsalt mõnus olla ja miski ei häirinud hetkekski. Ulmeühingu kokkutulekutel minnakse mõnusa olekuga veidi kaugemale aga eks seal ole ka keskmine vanus 10 aastat kõrgem, Baka kokkutulekul olin vist mina vanim. Küll oleksin aga pidanud endas elava bedobear´i koju jätma. Tänu temale passisin nagu Kivirähu karu kiikuvat gooti lolitat, ilanire suuservast jooksmas ja pea paks. Urrr urrr, oleks vaat et metsa viinud, glaurung ja Ops hoidsid jõuga tagasi. Urr urr !!! 1,5/5
Eesti "otakud" animeviktoriini ajal.
Foto: Random Hero 2007

15 comments:

Anonymous said...

Solid State Society oli minu arust sarjaga võrreldes üsnagi lihtne, aga ühe filmi sisse ei tohigi väga palju infot pressida kuna võib kergesti üle pingutada. Sari on pealegi mu lemmik. Oshii visuaale seal küll üle trumbata ei üritata, aga see eest on tüki maad magusam sisu. Ma ise nägin sarja enne kui Oshii filme ja seetõttu võttis esimene film suht õlgu kehitama: mis seal siis nii erilist oli? Just another case in Section 9. Ja teine film oli lihtsalt võõrastav ning tegevuspaik tundus miski paralleeluniversumina.

Trash said...

Minu jaoks oli GITS ikka kümmekond aastat tagasi taju laiendav kogemus. Samuti meeldis innocence,seriaalini nagu kirjutasin aga kunagi ei jõudnud. Nüüd juba hilja ka, anime on niiiiii surnud.

Anonymous said...

Mul oli GITS:SAC'iga täpselt sama lugu. See oli teine animesari mida ma üldse vaatasin... Nüüd huvitavaid animesid otsides on küll selline tunne, et rikkusin sellega enda jaoks žanri ära. =D Samas olen ma piisavalt asjatundmatu ka, et mitte otsida osata. Olen ikka siit-sealt uurinud, et kas kuskil midagi sarnast on, aga ega ma midagi võrreldavat leidnud küll ole. Lisaks GITSile on mulle aga meeldinud «Memorîzu» Magnetic Rose fragment ja «Appurushîdo». Aeglase tempga animetest «Rurôni Kenshin: Trust & Betrayal», «Jin-Rô» ja «Texhnolyze». Umbes samas järjekorras. «Serial Experiments: Lain» on veel vaatamata ja «Sailor Moon» pani mu juukseid kitkuma. Kuigi eelistan sellist realistlikumat värki, siis Miyazaki meeldib ka üldiselt.

Sa ei oska midagi juurde soovitada?

Trash said...

"Lain" mulle väga meeldis kuid nüüd ei mäleta peale telegraafipostide sealt midagi. He he !
Soovitan seriaali Berzerk, klassikalist Akirat ja Visions Of Escaflowne´i seriaali, kuigi viimast tegi baka kokkutulekul keegi gurudest maha. Mulle need kõik väga meeldisid, Akira kuulub lausa enimvaadatud filmide hulka.
Samas pole ma mingi asjatundja isegi, kunagi sai vaadatud ikka aga SIIS TULI PAUS SISSE. Mine liitu Baka foorumiga, seal peaks rohkem hoiatusi ja soovitusi olema.

Anonymous said...

Seda Visions of Escaflowne'i filmi olen ma kunagi näinud, ei teadnudki, et seriaal olemas on. Akirat nägin ka kunagi igiammu ja ei jätnud erilist muljet, aga olen isegi mõlgutanud mõtteid seda üle vaadata. Berserki esimest osa olen näinud. Vähe imelik tundus miskipoolest. Äkki oli asi selles suures mõõgas =P

Aga ma küsin sealt baka.ee'st. Tänud.

Trash said...

Visions of Escaflowne'i film on soovitatav peale seriaali. See on justkui seriaali lühendatud kokkuvõtlik variant. Berzerk aga vaata kindlasti ära, hiljem siis manga peale ja siis ka mängud. : )

Anonymous said...

Mul hetkel «Basilisk» pooleli. Ma siis võtan «Berserki» kindlasti järgmiseks. =)

Aga manga ja mängud? Kahtlane. Nii kaugele ei läinud ma isegi GITSiga, kuigi jah, mangat uurisin natuke.

opstops said...

Ideed Berserki vaadata toetan kahe käega. Samas on suht kindel, et pärast anime vaatamist oled nõus ka mangat tsekkima. Ise olin täiega konksu otsas pärast anime vaatamist. Esimesena lugesin kõik fännide tõlgitud manga osad läbi ja siis pidin rõõmust püksi tegema kui Dark Horse tegi teatavaks, et nad hakkavad Berserki inglise keelde tõlkima. Nüüdseks on mul kõik ilmunud osad olemas ja tänu nende omamisele viibin seitsmendas taevas :)

Trash said...

Kosmonaut ärgake!
Olgu, võtan ka manga ette kohe kui Princess AI läbi saab. Muahahaaa ja ai ai ai.

Anonymous said...

«Berserk» vaadatud! Tänud soovituse eest, kuna see sari oli mul vaatamisjärkekrra lõpus kuskil. aga fakt, et viimase osa jaoks raha ei jätkunud andis siiski üsna valusasti tunda. Nagu miski auk jäi lõppu kohe. Nüüd peabki manga hankima, eks ole. =P

opstops said...

Õnneks täidab manga selle augu kenasti mille anime jättis. Paar aastat tagasi tirisin e-mulaga endale fännide tõlgitud versioonid suht vähese vaevaga. Arvan, et nüüd peaks see veel lihtsam olema. Jõudu ja jaksu sellest mega eeposest läbi närimiseks :)

Anonymous said...

Lugesin esimesed kolm vihikut läbi ja need olid kahjuks just seda osa täis mis mulle sarjas kõige vähem meeldis -- deemonitapmist. Ühesõnaga kõik see mis animes mõnusalt tagaplaanil oli lendas plärtsti ekraanile. Kas sellepärast peetaksegi mangat paremaks, et seal on rohkem deemonitega jagelemist? Nende pärast ma küll edasi lugeda ei viitsiks.

opstops said...

Pigem on manga parem sellepärast, et tegevus läheb ka pärast anime tegevust edasi. Samuti on seal mõned tähtsad tegevusliinid ja tegelased mis millegipärast animest on välja jäetud. Ja loomulikult on seal ka rohkem deemoni killimist :)

Anonymous said...

Sa mõtled seda lillehaldjat, kes Gutsil seljas sõitis kõik see aeg? Või armeepäevilt oli ka keegi oluline tegelane ära jäetud? See deemonikillimine mind ei huvitanudki...

opstops said...

See haldjas ja ka, kui mu mälu ei peta, siis see müstiline ratsanik (härra pealuu) oli animest täiesti ära korjatud. Ja kui liiga palju killimist siis on ju manga lugemisel seda lihtsam skippida-jätad need lehed lihtsalt vahele või lihtsalt loe põgusamalt.