Friday, April 16, 2010

The Chant of Jimmie Blacksmith

The Chant of Jimmie Blacksmith - Fred Schepisi 1978

Hiljuti seoses maailmalõpu masendust jagava ulmefilmi The Road vaatamisega, läks jutt John Hillcoat´i varasema lindpriipõneviku The Proposition peale ning sealt oma arvustusest lugesin, et peaks käesoleva linaloo ära vaatama. No kui ma juba kaks aastat tagasui võtsin hoogu, siis nüüd oli küll viimane aeg selle aborigeenidraamaga tutvust teha, seda enam, et varasem VHS-ist konverditud DVD on nüüdseks retail-koopia vastu välja vahetatud. Samas kõrval mainitud Rolf de Heer´i The Tracker´i olin küll varem kenasti silmale külakostiks toonud, lausa veider, et mitte Jimmie Blacksmith´i. Ootasin väheke karmimat filmi, sest hoolimata ühest kompromissitust veretöös, oli draama ikka liiga tasane ühe korraliku põlisrahva ja valgete konflikti kujutajana. Põhines reaalsetel sündmustel ning sedalaadi kinotöösse ekstra dramaatika lisamine on kahtlane tegevus. Samuti vältis peategelase olemus liigset kokkupuudet abodega ja kui need toimusid, siis pigem valge kui musta mehe vaatevinklist. Aga see on jälle too tüütu jutt minu suust kus ma tahan üht ja saan teist ning lootused ei täitu, kuigi lähenemine filmile peaks ikka ja alati käima lavastaja poolsena. Korralikku ajastupilti pakkuva biograafiana oli teos hea. Nüüd peaks endale aga lubaduse andma, et ma ikka lähipäevadel Rabbit-Proof Fence´i ka lõpuni vaataksin, on teine juba aasta pooleliolevate filmide riiulis seisnud. 3,5/5
Mõrvarid ja vägistajad!

No comments: