Wednesday, April 07, 2010

Filmiküsitlus - Galaktlan

Peale ulmemuusika tegemise on Taavi veel ka suur anime austaja. Mina kohtusingi temaga mõned aastad tagasi Baka foorumi kevadisel kokkutulekul. Kahju, et teda paaril viimasel aastal ei ole anime üritustel näha saanud, lahe oleks taas juttu puhuda.

Nimi: Taavi Laatsit
Bänd: Galaktlan
Myspace: Galaktlan

1. Millised filmid sulle muljet on avaldanud, ehk mis on sinu lemmikfilmid?

2. Milline oli viimane meeldejääv filmielamus?

1 ja 2. Filmide ja muusikaga on selline lugu, et kõik sõltub eelhäälestusest ja meeleolust. Üks kogemus, mis hetkel meelde tuleb, on selline. Mõned aastad tagasi kutsus mu sõber kinno ühte filmi vaatama, kus pidi Jim Carrey mängima. Mul tekkis otsekoheselt kerge blokk ja eelarvamused, sest tema lõustategemine mulle üldse ei istu. Samas ma usaldasin oma sõpra, kes ütles, et see on hea film ja läksimegi kinno vaatama "Eternal Sunshine of the Spotless Mind". See oli väga lahe tunne, millega ma kinosaalist väljusin, hea tuju kestis veel 3 päeva. Seal kinosaalis tekkis veel selline progresseeruv huumor, st osad inimesed olid nagu täiesti hämmeldunult vait samal ajal kui teised üritasid kõva naeru tagasi hoida. See oli omakorda väga naljakas. Viimati oli jälle sarnane situatsioon kinosaali huumoriga, kui käisin vaatamas filmi "Burn After Reading".
Mõne filmiga on nii, et tahaks mitu korda vaadata, mõnega nii, et peabki mitu korda vaatama, et kõigest aru saada. Mõnega aga hoopis nii, et parem on jätta see üks kord, sest teisel korral ei tule asi enam nii võimsalt välja. Viimasesse kategooriasse langeb näiteks Takashi Miike film "Dead or Alive" ( Wiki - Dead or Alive ). Film tundus algul hoogne, siis veidi veniv ja tüütuks kippuv, kuid viimased 5 minutit muutsid selle filmi nii teistsuguseks, et see jättis mulle siiani kestva ereda mulje.
Eesti filmidest meeldib mulle lapsepõlvest siiamaani "Arabella, mereröövli tütar". Esiteks oli seal väga lahe muusika, mis on minu jaoks väga oluline osa filmist. Teiseks oli seal õnnestunud fusioon, kus film sobib nii lastele kui ka juba skeptilisematele täiskasvanutele. Jajah, müstika ja vajuv vesi köidavad mind siiani. Võibolla sellepärast meeldivad mulle ka ulmefilmid ja seriaalid, näiteks nagu "Battlestar Galactica".
Üks huvitav kogemus oli veel filmiga Miracle Mile ( Wiki - Miracle Mile ). Istusime mõned aastad tagasi sõbraga minu pool ja veetsime niisama aega, kui ühel hetkel tuli telekast see film ja kõrvu jäi Tangerine Dream'i filmimuusika. Jäime silmanurgast vaatama ja lõpuks olime lausa süvenenud. Üsna imelik film, mis algab nagu 80ndate romantika, aga siis keerab millekski täiesti teiseks. Mu sõbra jaoks oli see film nii häiriv, et ta helistas mulle järgmisel päeval ja ütles, ei ta ei saanud öösel magada, sest mõtles kogu aeg selle filmi peale. Pärast väitis tükk aega, et see oli ta lemmikfilm. Vaatasin hiljuti seda filmi uuesti ja ikkagi on selline imelik tunne, et otseselt väga hea film justkui ei ole, aga ikkagi mõtled pärast selle peale. See on hea omadus filmi juures, kui pärast vaatamist ka mõtlemisainet veel on.

3: Mis muusikat viimasel ajal kuulanud oled või julged soovitada?

Tänapäeval on muusikaga nii, et selles vallas käib kõva ületootmine. Mina aga olen vaba muusika fänn, st ma otsin internetist legaalselt tasuta jagatavat muusikat netireliiside näol või siis bändide lehtedelt, kes on ise oma muusikat üles pannud. Tase on väga ebaühtlane, aga mõnikord leiab säravaid pärleid. Mõnikord on isegi nii, et alguses paneb bänd oma muusika tasuta allalaadimiseks välja, mõne aja pärast osutub bänd aga nii populaarseks, et otsustatakse päris album välja anda ja tasuta muusika võetakse maha. Nii juhtus hiljuti näiteks bändiga The Depreciation Guild. Mul õnnestus nende album veel legaalselt tasuta kätte saada. Aga netireliisides liigub rohkem elektroonilist muusikat, millest suur osa on tüütu, kuid aegajalt tõuseb esile uusi artiste. Viimati avastatutest meeldib mulle näiteks Allan Shotter: Allan Shotter - Fallen Fleet EP

Mõnikord on aga nii, et lood iseenesest nagu polekski midagi erilist, aga neis on miski fiiling sees, mis teeb nad huvitavaks ja meeleolukaks. See on ilmselt üsna personaalne, mis kübekese keegi mingist loost leiab, mis asja tööle lükkab. Minu jaoks on selline artist näiteks Track53, kelle nimi juba tundub täiesti suvaline, kuid muusika on laheda laisa suveõhtu pooliku fiiliga.
Archaic Horizon

Aga niiöelda ametlikest reliisidest olen viimasel ajal ostnud Telefon Tel Avivi "Immolate yourself", The Sight Below "Glider" ja Lusine'i plaadi "A Certain Distance".
Vanematest asjadest läheb peale aga Robert Wyatt ja Soft Machine ja veel teisigi sealt Canterbury seltskonnast, 80ndate alguse minimaalne elektroonika ja ka mõned new wave asjad.

Tänan Taavi!
Kaader filmist Dead or Alive.

2 comments:

Robi said...

Tänud Allan Shotter - Fallen Fleet EP
eest!

Trash said...

Ma peaks kah siis seda EP-d uurima. :)