Monday, August 17, 2009

Y: The Last Man : Whys and Wherefores

Brian K. Vaughan, Pia Guerra, José Marzá Jr., Goran Sudžuka - Y: The Last Man #55–60
Vertigo 2008

Ja nüüd kallid lugejad kes käivad mu blogis koomiksite arvustusi uurimas, teil võimalus mulle lahti seletada miks Y: The Last Man on nii hea koomiks? No ma tean, et teist mõnele see väga meeldis. Ma tean, et loete ajuti mu blogi ja kuna paaris teises foorumis olete sarjale thumb up´i näidanud, siis nõuan viisakalt seletust, et mis tegi selle sarja teie jaoks vapustavaks ulmeseikluseks? Mina isiklikult kukkusin täiesti läbi, ei avastanud ma sealt ühtegi sümpaatset tegelast, põnevat möllumomenti ega adunud haaravat ulmetausta. Igas albumis oli paar head dialoogi, kuid üldpildis teeks see kokku vaid umbes 20 lehekülge kogu 1250 leheküljelisest sarjast, veits liiga vähe või kuidas? Ja veel see auhindade sadu - Hugo ja Eisner. No mille eest sarjale mille ainus eesmärk tundus olevat näidata vinninäolistele teismelistele pin-up´ilikke kauneid neide kes kõik ühe mehe järgi kiimas on, täita vihik vihiku järel poisikeste seksiunelmat.

20 comments:

Lauri said...

Mulle meeldis ka, ma poleks muidu hankinud. Mitte midagi eriti lahedat aga selline "kärab küll" koomiks.

Trash said...

Ei tea, see sinu kärab küll oli minu jaoks kõige viletsam pildivihikusari mida sinul laenanud olen. Muu on olnud kuld.

Eks ta tegelikult kärab küll jah, huvi ju mul pidevalt oli, et mis edasi saab aga samas taas iga albumi tagakaaneni jõudes oli ilge pettumus, midagi ei saanud edasi, aint üks molutamine.

Anonymous said...

Eesti langes mudaliigasse!!!

Trash said...

?

Jolt said...

Mulle meeldib Y. Parim koomiksisari see just pole, isegi suht napi lugemuse põhjal, kuid minuga jaoks piisavalt huvitav, et kõik kogumikud hankida.

Ma ei saa Y't väga valjul häälel toetada ka, sest et ma saan aru, et kuidas kellelegi teisele võivad mulle sümpatiseerivad asjad täiesti vastupidiselt mõjuda.

1) Mulle meeldis see maailm. Mõjus kuidagi läbimõelduvalt ja usutavalt ja hirmutavalt. Teise kogumiku ees olnud sissejuhatus on kõige huvitavam statistika, mida lugenud olen.
2) Minu jaoks oli selline oluliselt malbem ulme veidi uudne ja seetõttu huvitav.
3) Mulle meeldis popkultuurist läbiimbunud dialoog, viited kõiksugustele filmidele ja nimedele ning nii.
4) Mulle meeldisid arutlused meeste ja naiste rolli üle. Need polnud nüüd umbes sugude isärasusi defineeruvad või nii, kuid ntks kogu Mees VS Naine VS Usk temaatika ja kõik muu sarnane oli huvitav lugeda.
5) Mulle meeldisid need karakterid. Yorick oli veidi tüütult tormakas kohati, kuid reeglina siiski sümpaatne. Kõik tegelased resoneerusid piisavalt ja seepärast oli lõpp päris mõjuv. Põhimõtteliselt kõik laabus, aga jäi ikkagi mitmeks päevaks mõtteid rõhuma.

Tavaliselt pean ma ka maitseküsimustes individuaalsusele apeleerimist nõrkuse märgiks, kuid antud juhul pean ise sama tegema. Sa olid kõigis oma arvustustes suht kuri, niisiis tuli tekst ilmselt veidi vabandavam, kui ma planeerisin.


Ühtlasi, minu arvates ei saanud tolle massisuremise põhjus vol 9's selgeks. Seal esitatu oli lihtsalt üks järjekordne teooria, veidi pädevama isiku nägemus, kuid fakt küll mitte.

Trash said...

Tänud selgituse eest!

Jah, see oli üks variant neljast-viiest aga kõige otsesem, sest pakuti sci-fi´d ja mitte fantasyt.

Sa Jolt peaksid koomiksiarvustuste blogi pidama hakkama, oleksin ise kindel käpp lugemas ja eks neid leiduks teisigi. Või suru Soprano blogisse koomiksijuttu ka. :)

Soprano said...

Minu poolt on täiesti roheline tuli Jolt'i koomiksijutu osas.

Jolt said...

Jepp, Soprano blogis need ilmselt oleva saavadki. Ainult koomiksiarvustustega eetrit paraku ei täida. Suht kallis hobi ja seepärast on ainest jutuks palju vähem, kui tahaks. Ühtlasi, mina tegin pildiraamatute lappamisega algust alles sel aastal, blogides ringituhnides leiab juba ammu kirjutatud arvustusi (ja sisukaid, vähemalt niivõrd et mindki konkreetsete tegelaste ja teemadega tutvust tegema inspireerivad) koomiksitele, mida ise alles nüüd esimest korda kätte võtan. Loodetavasti saab kuu jooksul mõne ikkagi kirjutatud.

Metsavana said...

tegelased resoneerumine on hea väljend höhö

Trash said...

Jolt! "ra deb[[diga alt vea, Soprano blogi tulevik on asetatud sinu ]lgadele!

Soprano said...

Trash sa kokkutulekule ei tule või?

Trash said...

Tuli veel meelde, et koomiksis meeldis zippo kirjaga Fuck Communism!. Oli sobilik austusavaldus kultuskoomiksile.

Küsimus aga jääb. Kus on minu sama graveeringuga zippo mida mulle juba aastat 8 tagasi sünnipäevaks lubati?

Lauri said...

Milleks sulle zippo? sa ei suitseta ju...
aga arvuti põlemaminek on edukalt üle elatud?

Trash said...

Ei ole. Töötan selle panniga mille kiirelt asemele hankisin. Garatiiremondiga läheb 1 kuu miinimum, selline prognoos anti. :(

Lauri said...

Ma täitsa naudiks elu ilma netita, loeks oluliselt rohkem raamatuid läbi. Kui kõvaketta pealt musa ka kätte saaks, oleks elu täitsa mõnus aga kui ei saaks, eks siis lepiks riiulis oleva fonoteegiga.
Nett on ainult ajaraiskamine tegelt

Trash said...

Kuldsed sõnad! Sain ka ise kolm (4?) päeva ilma netita suurepäraselt hakkama, alles täna tsekkan pikemalt mis vahepeal teoksil.

Lauri said...

Nett on ülehinnatud, kuigi mõningate asjade kättesaamiseks hädavajalik. Samas saab suurepärast täisväärtuslikku elu elada ka ilma nende asjadeta.

Trash said...

Igaljuhul hea, et see net veel katki ei ole läinud ja info väljapudenenud.

Lauri said...

Ma eile vestlesin ühe meie ühise tuttavaga K-J R.-ga kes väitis et paljude netisõltlaste jaoks asendab nett (ma ei tea kui edukalt) tegelikku elu.
Vaesed inimesed.

Trash said...

Võttis aega arvata kes on isik nende nimetähtede taga aga välja nuputasin.