Friday, November 26, 2010

Filmiküsitlus - Thonolan

Thon´iga silmast-silma tuttav ei ole, kuid viimase kahe kuu jooksul olen talle vähemalt korra nädalas helistanud. Alguses küsimaks luba kasutada oma Talve plaadil tema poolt loodud hea tundega tehtud Sõjaruuni pala Talv ja hiljem pannes kokku Lumi boonusdiski. Thoni telefoninumbrit ulatades ütles Virko, et helista aga julgesti, tegu on muheda mehega kes ikka jutu ära kuulab ja jõudumööda aitab. Nii ka oli. Lume lood sai vaid paari nädalaga kogutud, sest Thonolan võttis poole taagast oma õlule, helistas ise bändimeestele ning pani mu jaoks korraliku kolm-nelikümmend minutit materjali kokku. Kuna mees ise mängib ja on käinud trummikätt laenamas mitmes kollektiivis, oli kogumikupalade väljanoppimine tema jaoks kahtlemata kordi kergem kui minule kes BM-u undergroundis veel orienteeruda ei oska ning tutvusi ei oma. Ilma Thonolani lahke abita oleks plaat kindlasti mitme loo võrra vaesem, sest puht füüsiliselt ei oleks ma suutnud mitme kogumikule sattunud bändi puhul lugude "lunimisega" tegeleda. Tänan sind Thon!

Nimi: Thon
Bänd: Urt, Sõjaruun, Realm of Carnivora etc.
MySpace: Urt
MySpace: Sõjaruun
Koduleht: Caverns Of No Return

1. Millised filmid sulle muljet on avaldanud, ehk mis on sinu lemmikfilmid?

Ausalt öeldes, kui sa mulle mingiaeg tagasi mainisid, et sa tahad minukäest saada seda filmiküsitlust, siis ma nagu mõttes lasin läbi ning kahjuks, ei ole ma siiamaani veel suutnud mingit kindlat kategooriat enda jaoks nagu välja mõelda. Neid filme, mis ma olen näinud ja mulle nagu tõsiselt muljet avaldasid, neid on ikka väga palju. Võiks nii öelda, et mulle meeldivad rohkem sellised ulme, müstika ja õudusfilmid. Juba väikesest peale olen olnud "Tähesõdade" austaja ning igast "Terminaatorid", "King Kongid", "Predatorid" ja "Alienid" on alati olnud minu teetass. Samas ka väga hea sisuga trillerid nagu "Seven", "The Cell", "The Bone Collector", Hannibali filmid,  jne. See kõik sõltub tegelikult tujust, minu tähelepanu on köitnud ka sellised filmid nagu näiteks "Amélie", "Roheline miil", "Braveheart" ning hulgaliselt ka Eesti filme, ülesse lugeda neid oleks siinkohal lihtsalt tülikas. Kindlasti Tarantino varasalvest enamuse. Samuti olen suur vanemate õudusfilmide austaja "The Thing", "Hellraiserid", "Maisilapsed" jne.
Samas olen mingil määral ka selliste, kuidas nüüd öelda friigifilmide austaja, olgu need siis Jaapani vanad klassikud (The Imprint, Ring, etc), John Watersi looming, Suvalised low-budger splätterid ning vanad head Troma filmid (Toxic Crusader jne).
Lapsepõlvest on mulle meelde jäänud ka sellised huumori ja erootika filmid nagu siis "Eskimo Limon" seeriad ning see üüratu kogu enamus Saksama ning ka Inglismaa softcore erootika filme, peamiselt siis 60nendatest ja 70nendatest. Vahvad kaadrid tütrukute internaatidest ja muudest kohtadest, kus peaks olema tsölibaadi aura :)

2. Milline oli viimane meeldejääv filmielamus?

See oli vist film "2012", mida käisin Põlvas kinos vaatamas. Väga köitvad kaadrid, hästi palju hävingut. Meil siin lõuna-eestis eriti filmidega ei priisata, seega enamuse ajast vaatan telest dokumentaale ja ajaloofilme. Mulle meeldisid ka Johnny Cashi ja Jerry Lee Lewise eluloofilmid, mis siin hiljuti teles olid.

3. Mis muusikat viimasel ajal kuulanud oled või julged soovitada?

Uut muusikat tuleb uksest ja aknast sisse ning väga kahju on, et ei jõua isegi oma kollektsioonis olevate lemmik bandide plaadireliisimistega sammu pidada. Kunas eelistan originaal plaate, siis juba füüsiliselt ja eelkõige finantsiliselt ei saa seda endale kõike lubada. Neid on ikka väga palju ning neid tuleb koguaeg juurde. Aga, kui ma peaks nüüd siin mingi soovituse tegema, siis kindlasti viimased plaadid bandidelt nagu Nile, Behemoth, The Ruins of Beverast, Nokturnal Mortum, Blood of Kingu ja palju muud sinna juurde.

Tänan Thon!
Kaader filmist Lemon Popsicle.

No comments: