Friday, September 21, 2007

Harry Potter and the Order of the Phoenix

Harry Potter and the Order of the Phoenix - David Yates 2007

Viimane Potter oli minu jaoks täiesti igav. Tavaliselt ma suudan kinos ka jamasid filme paremini välja kannatada kui teleri ees, kuid seekord nihelisin täiega oma istmel ja korra lasin isegi silmad kinni. Magama ma küll kunagi kinos jäänud ei ole ja poole pealt välja samuti marssinud mitte, kuid seekord palju puudu ei olnud. Minuga samas reas istus kutt kes filmi ajal näiteks tänu oma läpakale surfis netis ja chattis messengeris, ning ma isegi ei vihastanud matsliku käitumise üle vaid mõistsin meest. Minu arusaamist mööda peaks Potter koos vaatajaga vananema, ning ka filmid muutuma täiskasvanutele orienteeritavaks, kuid seekord tehti täiega Power Rangerit. Kirevate superkangelaste kostüümid olid vaid asendatud briti internaadi vormiga, muidu oli seiklus täpselt sama. Positiivne oli kahe omapärase ja särava tüdruku mängu toomine kes veidikenegi suutsid Potteri gängi hallust ilmestada. Esimene neist oli malbe Luna Lovegood, tüdruk nii out of this world, et vägisi tekkis tema puhul tugeva rahusti doseerija kahtlus. Mõnus plikatirts kellest kindlasti tulevikus saab Harry girlfriend ja hiljem väikeste võlurlaste ema. Teine "tüdruk" oli mõned aastad vanem Dolores Umbridge, Hogwarts´i uus direktor. Tõeliselt cool ja wicked lady kelle eest ei jäänud miski saladuseks. *SPOILER* Selgusetuks jäi mulle veel see, miks mitte omal vabal tahtel vaid tõeseerumi abil jutustama pandud korea nõida hiljem ignoreeriti. Näitas ju, et Potter ja ta jüngrid said teada tüdruku süütusest seoses juhtunuga, kuid keegi neist ei läinud ta käest andeks paluma ega lepitust otsima. Mina olen ikka korea tüdrukute poolt ja briti poissmeeste vastu sellistes situatsioonides. *SPOILER END* Kui nüüd veel mõelda, et neeger võlur ja hindudest võlurid said öelda filmis vaid ühe lause, ning korealast lausa represseeriti, võiks uut Potterit pidada väga rassistlikuks linalooks. 1/5
Regioon 51 DVD versioon.

No comments: