Wednesday, May 06, 2009

Watchmen

Watchmen - Zack Snyder 2009

Ei ma hakka seletama, et film on koomiksist parem või vastupidi, sest ühtväärse elamuse pakkusid mulle mõlemad. Küll aga on mul hea meel, et koomiksi lugemisest piisavalt aega möödas ning seetõttu oli filmi hulga huvitavam vaadata, üldpilt oli meeles, kuid tegevuse kronoloogilisus ning mõningad pisidetailid tulid vaatamise käigus taasavastavatena ja pakkusid põnevust seal kus peaks nagu juba ette teadma mis toimuma hakkab. Samuti pakkusid koomiks ja film erilaadset kogemust, esimene rääkis minu jaoks superkangelastest ja teine inimestest. Esimesena torkas silma maailma alternatiivsus, sest kui koomiksist jäi mulje kui lihtsalt väheke vussis maailmast, siis aitas film paigutada ajaloo täpselt õigetesse raamidesse, andis mõista kui palju praegust olukorda on mõjutanud mõnede Valvurite käitumine, kuidas see tuumasõja oht on otseselt seotud ajaloo väärastamise läbi. Seetõttu mõjus ka lõpus nähtav üliinimlik ohverdus musta naljana, oma vigade parandamisele teiste elusid kaalule pannes, egotrippide ultimaatse tipuna millest kõrgemale enam samme ei võta ja vaid tänu sellele ollakse võimelised mingitlaadi rahu looma. Ka 1985-nda aasta NY kandis ajalooväänajate pitserit, peegeldas nende endi tõekspidamisi ja meelelaadi. Kõige eredamalt kerkiks seda maailma iseloomustades esile sõna küünilisus millele järgneksid kohe tumedus ja fataalsus - laad milles The Comedian, Rorschach, Ozymandias ja Dr. Manhattan elasid, mida nende teod tootsid ning nende olemus lõpmatult toitis. Lõpp, nii isiklikul kui globaalsel skaalal, oli selle läbi ettehoomatav ning kuigi meie endi maailm ei paku Moore´i asendusajaloole palju paremat alternatiivi, võime siiski kõrvalseisjana nentida, et ilma (super)kangelasteta elame ilma paljude hirmudeta. Who watches the Watchmen? Kiitust peab jagama karakteritele mis õige castingu läbi pakkusid palju rohkem kolmemõõtmelisust kui nende 2-D vennad koomiksilehekülgedelt. Sügavus, emotsionaalsus või selle puudumine, kõike seda oli lihtsam ekraanilt mõista kui koomiksis ja seetõttu nimetangi filmi inimestest rääkivaks, koomiksit aga andmas au tõeliselt suurtele superkangelastele. Kõigi tegelaste motiivid ja hingeelu oli toodud ülima sümpaatsusega esile, kõik kangelased olid arusaadavad ning südamega kaasaelamist väärivad. Watchmen tegi transformersiliku triki, ainult et autod ei muutunud robotiteks, vaid superkangelased muutusid inimesteks. 5/5
Eriti soovitan veel tähele panna viiteid maailma filmiklassikale ning kuulsatele reklaamidele, Watchmen kasutas ära nii mõnegi dekoratsioone kui ka otseselt näitas neid.

25 comments:

Ulmeguru said...

Ohoooo! Maksimumhinne!!!

Anonymous said...

Pane mulle ka kuskile kõrvale, vaataks siis ära, mille üle siin nii palju vahtu klopitakse. Enne peaks Opsi koomiksi veel korra läbi lugema, sest esimene kord läbis mu organismi nii, et mul pole sellest vähimatki mälestust, absoluutselt mitte mingisugust. Mis muidugi ei tõota midagi head kvaliteedi osas, aga no ma vähemalt proovin.

L.

Ulmeguru said...

Ma just mõtlesingi, et peaks koomiksi üle lugema, aga kodanik Prügi kirjutab, et parem kui ainult üldjoontes mäletad... võta siis kinni... üldjoontes ma muidugi mäletan... ja koomiks ka meeldis... kuigi ülivõrdeid ei kasutaks...

Anonymous said...

Ma mäletan kogu koomiksist ainult et mingi võll oli Rorschach. Ülejäänud tegelased ja sisu on kuhugi musta auku vajunud, aga mäletan et suht tüütu ja igav oli.
Lugemisest muidugi möödunud aastaid ka juba. I'll give it a second try...

L.

Trash said...

Filmi ainukeseks nõrgaks kohaks jäi tüütu seksstseen kus taustaks karjus ( jah, üpris valjuhäälselt ) Lenny Cohan oma Halleluujat. Muidu oli kõik tipp-topp. Eriti soovitan veel tähele panna viiteid maailma filmiklassikale ning kuulsatele reklaamidele, Watchmen kasutas ära nii mõnegi dekoratsioone kui ka otseselt näitas neid.

Vabarnamees said...

Ei ole paraku nõus blogiperemehe filmi ja koomiksi võrdlusest väljakasvanud arvamusega - ise annaksin sootuks vastupidise hinnangu. Koomiksit lugedes olin tulvil sooja sümpaatiat (või antipaatiat) enamike kesksete tegelaste vastu, filmi vaadates jäin üpris äraolevaks. Küll aga olid sellel filmil ägedad algustiitrid ja üldse oli kõik päris oskuslikult vormistatud. Kõvasti parem film kui režissööri eelmine tükk, mis oli ikka päris jube. 3,87/5

Trash said...

Ära jama, Zack Snyder on Morrissey´le video vändanud. :=)

300 oli tõesti jurts ja ega ma sain sellest "eelmisest tööst" teada alles eile peale oma arvustuse kirjutamist kui teiste blogijate tekste lugesin.

Arvatavasti olen ma rohkem filmil orienteerunud kui koomiksile või ei mäleta enam neid asastatetaguseid lugemisjärgseid tundeid. Koomiksis vaimustas mind superkangelaste pahupool ( Rorschach´i katkised sokikannad ), filmis aga tajusin alles kogu teema eepilisust, dekaade haaravat arengut.

Trash said...

Eks ma paari aasta pärast võtan koomiksi taas ette, praegu oleks liiga värske teema.

Anonymous said...

No mis loll jutt see siis veel on, 300 on mega hea film.

L.

Trash said...

300 - minu arvustus.

Sa Lauri oled ikka veel hingelt poisike, sel põhjusel sulle ka poisikeste seiklusfilmid meeldivad. :)

Anonymous said...

Ot, kas sa oled siis hingelt pilukas vä? Või hoopis hingelt artsy-fartsy kunstipede, et must-valge oksendus meeldib?

L.

Anonymous said...

Kusjuures mulle meeldib 300 hoopis teistel põhjustel kui sa näid arvavat. Ma naudin seda täiesti camp-tasemel, mitte mingi lollaka poisteseikluse tõttu.

L.

Trash said...

No vaat mulle meeldivad need artsy-fartsid ka camp tasemel. Pilukad meeldivad aga ka niisama. :)

ruut said...

Ma nõustun täielikult Vabarna-sempaiga. See filmiversioon jättis sellise kastreeritud mulje.

Trash said...

Isa jättis sul kastreeritud mulje, film aga on mu uus lemmik. Poleks millega võrrelda, meeldiks kõigile. Kuradi virisejad! :)

opstops said...

Tervitused Pariisist - ei sa mitte kõrvalt vaadata kui sõber hädas on :)

Ma olen ka sinu antud hinde poolt. Film oli igati korralik ja liigne algmaterjaliga võrdlemine ja kõrvutamine tundub mõttetu. Kahju küll, et kogu asi maandus lõpuks raha rappa ja nüüd on täitsa võimalik, et me ei näe enam pikka aega ühtegi nö. tõsisema lähenemisega koomiksifilmi.

Trash said...

Abikätt Pariisist tarvis!

Ahh, et mingi raha teema. Ei toonud/too piisavalt sisse või?

opstops said...

Eks mulle on siin Pariisi Teise Maailmasõja aegse Prantuses vastupanuliikumie vaim peal ja selle pärast ei saagi kamraadi hätta jätta :)

Nii ma lugesin jah, et neil läks kõik prognoosidega persse, sest tänu kõrgele vanuse piirangule, ei olnud filmi kassaedu piisav. See jama ajendas isegi filmi ühte stsenaristi David Hayterit (sama mees annab oma hääle ka Solid Snakeile - respekt!)palvekirja avalikkusele kirjutama.

Kirja saab lugeda siit: http://www.hardcorenerdity.com/profiles/blog/show?id=2239098%3ABlogPost%3A40658

Vabarnamees said...

Palun mitte minust valesti aru saada, ma ostan selle filmi BluRay kohe, kui see välja tuleb. Lihtsalt... Nagu härra Pariisist väga ilusasti ütles, filmi võrdlemine algmaterjaliga oli liigne ja sestap ka mõttetu, mispeale mul koheselt kihvatas. Las' see film eksisteerib ilusasti oma tasandil kui film inimlikest superkangelastest, mille seansilt CC Plazas trobikond inimesi poole pealt lahkus, sh väärikas vanapaar ja mitmed noored neiud, ent kus minul kordagi igav ei hakanud.

a said...

tahaks rääkida nende inimestega kes saalist välja kõndisid
lihtsalt küsida nende käest, et mida te nagu ootasite

Trash said...

Ootasid magusamat armastust ja plahvatusterohkemat actionit, the usual.

Unknown said...

Kusjuures see juba kolmas Zack Snyderi film kus on kehv seksistseen. 300 omast ei hakka rääkimagi.

Trash said...

300 oma ma ei mäletagi. Loodan, et see oli nende pärsia armeega kaasasolevate friikide vaheline.

ruut said...

Tegelikult rautas lihtsalt Leonidas oma naist. Kuigi vist Xerxsise telgis toimus ka mingi nühkimine, aga päris friikide mõõtu välja ei antud...

Trash said...

Oh ma ei mäleta sest filmist enam suurt midagi, peaks oma arvustuse läbi lugema.