Thursday, November 06, 2008

Fong Sai Yuk

Fong Sai Yuk - Corey Yuen 1993

Mitmeid aastaid tagasi lindistas üks Lauri töökaaslane meile filme. Tüübil oli kodus FilmNet´i nimeline kaabelkanal, üpris haruldane sel ajal ning meie, mina ja sõber Ops, vedasime kohale hunniku videokassette ja pistsime pihku nimekirja filmidest, et mida ja mis kell lindistama panna. Ega peale Death Machine´i mäletagi mis oopuseid tänu poisile sai hangitud, igaljuhul Fong Sai Yuk´i mõlemad osad olid kohe kindlasti Lauri töökaaslase poolt linti võetud. Fong Sai Yuk´id olid Opsi poolt antud VHS-il ja kuigi ma hiljem mitmeid kordi soovisin neid ka oma videoteegi jaoks kopeerida, jäi asi alati soiku. Vaatasin seda kassetti aga küll paar kolm korda. Siiski ei osanud ma aastaid tagasi sedalaadi wuxia ja martial arts filme vääriliselt hinnata. Loomulikult need meeldisid mulle, kuid ma ei taibanud neis peituvaid geniaalsusi, mul lihtsalt puudus sel ajal sügavam kogemus žanri suhtes ja seetõõtu jäi palju märkamatuks. Praegu ülevaadates märkasin ma hoopis enam nõkse koreograafias, hindasin enim võitluskunsti peensusi ja sättingute fantaasialendu. Ka hiina tobearmas huumor oli nüüdseks mulle rohkem südamealla pugenud ja paar nunnut rumalust panid mu lausa nurruma. Väga hea kung-fu märul kus mitte mingil juhul ei tasuks tähelepanuta jätta suurepärast kahevõitlust puust lava all. Need 2 minutit olid lausa jumalikud. 4,5/5
Nooremapoolne Jet Li.

2 comments:

Anonymous said...

Muideks see VHS kassett Fong Sai Yukiga on taas minu käes, aga nüüd on sinna peale miskit hardcore porri lindistatud.


L.

Trash said...

Eluratas on oma ringi teinud. :)