Monday, May 26, 2008

The Animatrix

The Animatrix - Peter Chung, Andy Jones, Yoshiaki Kawajiri, Takeshi Koike, Mahiro Maeda, Kôji Morimoto, Shinichirô Watanabe 2003

Tean, et kõlab uskumatuna aga mingi saksa taevakanal näitas Animatrix´it umbes nädal peale ametlikku esilinastust täispikkuses teleriekraanilt, pikkides vahele vaid kuiva saksa keeksi, vahutava õlle ja Volkswageni pereautode reklaame. Sattusin juhuslikult peale ja vaatasin kõik kogumikku animatsioonid saksakeelse dubleeringuga ära. Olin veel äraütlemata uhke, et sain kõigist sõpsidest varem pilgu peale heidetud. Paar kuud tagasi hakkas aga tunduma, et võib-olla peaks uuesti vaatama. Et animaatorid on nagu nüüd tuttavamad ning arvatavasti jäi mul tänu deutsch tekstile ka suurem osa arusaamatuks. Animaatriks oli visuaalselt kaunis ning erilist mainimist vääriksid Yoshiaki Kawajiri ja Kôji Morimoto tööd ning Mahiro Maeda austusavaldus Katsuhiro Ôtomo ´le, kuid ma ei saanud mitte kuidagi lahti tundest, et kuklasse on hingamas mõlemad The Matrix´i labased jätkuosad. Animatrixi roll oli figureerida oma lühilugudega seal kusagil teise ja kolmanda loo vahel ning luua lühilugudega tihedamas massis virtuaalmaailma, kuid paratamatult jäi läbikumama kohatine pooliklikkus. Wachowski vennad olid oma peas lood kindlasti paremini üles ehitanud kui käsikirja järgi etteantud töö lõpuks pliiatsi alt paistma hakkas. Ilus küll aga mitmeski mõttes maatriksilikult hingetu. 3,5/5
Kena.

6 comments:

Bruno said...

täiesti nauditav stuff!

Trash said...

Olen nõus aga muna oleks võinud asjas rohkem sees olla ja ma ei mõtle praegu seda omleti vaatenurgast.

Ulmeguru said...

Tunnistan üles nüüd kohutava saladuse: mul on «The Animatrix» tänaseni vaatamata!

Filmid mulle meeldivad, kuigi ühest oleks piisanud, aga anime ongi vaatamata. Eks ma kunagi vaatan, kui ostujärg Maatriksi-kastini jõuab... aga sinna läheb ilmselt veel aastaid aega... filmid on sedavõrd pähe kulunud, et eelistan raha pigem muudele filmidele kulutada ning esimene on niikuinii DVD-na olemas...

Indrek said...

võiks suisa öelda, et ma nautisin Animatrixit isegi enam kui Matrix II või III.

Lauri said...

Tunnistan üles veelgi kohutavama saladuse kui ulmeguru: mul polnud kuni Trashi blogi sissekandeni mingist Animatrixist vähimatki aimu!

Trash said...

Kolmandast Matrix´ist enam võib nautida väga väga vcäga väga palju filme. Teine oli lihtsalt norm aga kolmas oli mõõtmatu junn.