Friday, February 19, 2010

Polygraph

Le polygraphe - Robert Lepage 1996

Järjekordne Robert Lepage film jättis õhku lahtisi otsi, omadus mida ma justkui tema varasemates filmides kohanud ei ole. Alati sättub kõik kenasti paigale, seekord aga oli sisse toodud tegelasi kellel puudus otsene põhjendus peale paari lõimuva niidi ning mõne tähtsama karakteri puhul ei soostutud mingeid taustateadmisi ega peenuurimist tegema. Kergelt kipakas mulje jäi, põhilugu, ehk veider mõrvamüsteerium, oleks võinud raskema kaaluga olla ning kõrvaltegelased, ehk kogu idabloki põgeniku tähtsus filmi enese suhtes, selle võrra kergem. Võib ju muidugi öelda, et lavastaja teab ise paremini aga seekord oleks küll paari asja parandada tahtnud. Tore, et vähemalt lavastaja autoristiilile omased visuaalsed vimkad ja pildimängulikkus taas sees oli, nauditavalt lavastatud metroostseeni eest võiks mehele lausa tahvli šokolaadi saata, ääretult vaimustav kaamera ning atmosfääri kokkusobitamine, tunnetuse loomine laial haakepinnal. Mõtlen, et kas anda punn vähem või rohkem ja annan rohkem, on ju Robert Lepage filmograafiaga tutvumine olnud suurepärane kogemus mis peale visuaalse ja vaimse naudingu on toonud taas prantsusekeelse filmi mulle talutavasse sfääri. Kõik tema filmilavastused on nüüdseks nähtud aga ma võin hellitada end veel paari ooperiga, lõppude lõpuks on ju tegu ikka teatriinimese ja mitte kinomaailma kuuluva kunstnikuga. 3,5/5
Enesetapp metroos.

10 comments:

Kalmsten said...

see risu on mul juba jupimat aega "must see - millalgi" mäluosakonnas, aga nende prantsuse filmidega on nii, et mida rohkem sisu, seda värdjalikumalt nad oma värdjalikku värdjakeelt räägivad...
Ma jälestan lee fräntzuözeeeed..

Trash said...

Mitte prantsuse, vaid kanada-prantsuse, närin ma nüüd tähti. Aga Lepage loomingust vaata parem The Confessional´i.

Kalmsten said...

Sa võid oma libekeelelisi ja kurjailmelisi soovitusi jagada, aga ainukene keda ma selles osas 110 % usaldan on Kerli!
Soovitan ka teistel filmihuvilistel pöörduda filmindusalaste näpunäidete saamiseks Kerli blogisse.

adi said...

BLOGFIGHT!!
FTW!!

Trash said...

Millise Kerli blogi?

Trash said...

Tean üht Maria blogi kust leidsin parima Brokeback Mountaini arvustuse.

Tsiteerin:

"The Brokebackmountain

Olen selle filmi kohta kuulnud nii halba kui head. Kunagi olen üritanud seda filmi isegi vaadata, aga siis polnud vastavat tuju. Eile oli, aga selle filmi vaatamiseks täpselt õige tuju. Algus venis ja venis ja kuni poole filmini oli see peaaegu, et igav. Ma ei saanud päris hästi aru millest see film on. Noh, et kus on point.

Kuskil poole peal sain aru, et see on armastusest. Suurest ja keelatud armastusest. See on film mida tasub vaadata.

Mu mees kommenteeris, et see on ju pededest ja seepärast ta isegi ei mõtle, et võiks seda filmi vaadata. See on tema valik ja tal on see õigus."

Kalmsten said...

Jeeeh, Maria ka teab millest kirjutab, ma olen küll lugenud ainult tema Twilghti posti, aga juba see oli omaette elamus.
Kerli on seal:
http://uuedfilmid.blogspot.com/2010/02/s6brapaeva-filmi-soovitused.html

Kalmsten said...

Ahjaaa..

KERLI FTW!!!!!

adi said...

esimene raund läks kerlile jah. ütle nüüd Maria blogi aadress kah ja vaatame mis temaga saab

Kalmsten said...

Kuna Trash läks nüüd kuskile krokodillipisaraid valama, siis ütlen ise:
http://filmituba.blogspot.com/

Vaatasin, et natuke toores on see Mariakene, aga võib-olla on Kerli lihtsalt lati nii kõrgele tõstnud, et head, aga mitte nii kõrgel tasemel blogijad ei suuda enam huvi äratada.