Tuesday, October 28, 2008

Sügavamad sisukirjeldused - JAH või EI


Kes mu blogi mõnda aega lugenud on teab, et olen sisukirjelduste lisamisel üsna kokkuhoidlik. Tavaliselt ma ei kirjuta üldse otsest ülevaatet toimuvast ega lisa sisu ümberjutustust, vaid annan ainult omapoolse hinnangu kuhu olen tavaliselt paar filmi tegevust tutvustavat lauset lihtsalt vaikselt sisse peitnud. Mõnikord muidugi kirjutan ka neid a´la "juku läks mallega bussi peale, buss sõitis kraavi, terroristid võtsid kõik reisijad vangi ja lõpuks sünnitas malle vangilaagrist põgenedes dzunglis talle tulnuka poolt tehtud beebi kes kolme aastaseks saades ema ära sõi" tüüpi kirjeldusi, kuid olen püüdnud pigem filmi soovitada oma üldhindava arvamuse kui toimuva ette ärarääkimisega. Küsimus minu blogi lugejaskonnale ongi, et kas ma peaksin tulevikus rohkem tähelepanu pöörama otsesele ümberjutustavale sisukirjeldusele, spoilereid loomulikult paljastamata või kõlbab huviäratamiseks lugeda ka ilma? Lubadusi ei anna, et iga postitusega koos on filmi tegevust tutvustav lõik, kuid arvestan teie arvamusega. Tänan!

17 comments:

Anonymous said...

IMO piisab täiesti IMDB lingist. Ega me, filmihuvilised, nii väetid ka pole. Tavaliselt kas sa tead juba ette millest film ja huvitab lihtsalt kamraadi mulje asjast või kui ei tea aga pildid ja genre huvi pakuvad siis kaed juba ise baasist järgi või ei koti üldse ja pole aega vaja sellega ka raisata. Mind häirib just kui iga viimne kui filmibolgija samast polotist nämmutab ja ma pean koguaeg sama asja üle lugema!

Trash said...

Tänan arvamuse eest. Mul endal sama asi, lasen teiste blogijate kirjutisi lugedes pilgu vaikselt plotist üle ja rohkem huvitun mida kutid ja paar blogivat neidu üldiselt asjast arvasid.

Anonymous said...

>... otsesele ümberjutustavale sisukirjeldusele ...

ei, jätka nagu varem

Trash said...

OK, vaatame mis edasi saab. Järsku mu kiljuvad naisfännid tahavad kõik sisukirjeldust.

J said...

Hääl läks kirja "Fuck off Trashile", mida iganes see hetkel tähendab. Seda, et on pohhui ehk? Igatahes oli ägedaim valikuvariant.

Ei viitsi mina ka tegelikult pikki sisukirjeldusi lugeda, kui just autor ei oska neid omapäraselt või huvitavalt lahendada. Metsavanal viitsin näiteks sisukirjeldusi küll lugeda ja ta teinekord sõnadega tagasi ei hoia. Kuna aga mingi nõks on sees ja pole päris tuim nämmutamine, siis viitsin lugeda küll.

Minu arvamus on ei poole kalduv pohhui igatahes. Praegu on hea küll, kuid kui tahad pikemalt kirjutada, siis usun, et oskad seda ka piisavalt huvitavalt teha ja ei hakka siis tuima süzeeladumist tegema.

Pane tunde järgi. Sisukirjelduste välja pressimine, pigistamine, väänamine ja peksmine vaevalt head kaasa toob.

Trash said...

Kui ma filmist midagi varem kuulnud ei ole, siis loen sisukirjeldusi tähelepanelikumalt.

Ahh, et fuck off trash? No fuck off you too!!!

Metsavana said...

Kuna olen antud teemas kahevahel ja juba pool tundi ka ise sellele mõelnud nii ,et isegi filmivaatamine jäi soiku siis ütlen ka - Fuck off Trash :] Nii on hea nagu on. Loen ikka alati kõik su postitused läbi ega tunne ,et midagi puudu v ülearu oleks. Isegi need kus kastme valmistamisest või punkaripäevist kirjutatud filmi asemel, selliseid on palju lõbusam lugeda kui punnitatud ümberjutustust. Aga vahel on ka mõni sisukirjeldus üsnagi hea olnud nii ,et pane tunde järgi jah edasi on mitmekesisem.

Metsavana said...

no offence, Trash, igaljuhul.

Aga antud teemast veel ,et
üldiselt täiesti tundmatu filmi puhul loen ka ise heameelega tutvustuse läbi aga kui mõnest uuest filmist filmiblogides nädala-kuu jooksul neljandat viiendat korda kirjutatakse ja igakord ühtesugune sisukirjeldus üles riputatakse, siis hakkab pisitasa häirima küll. Muide rodentronite ja muda sisukirjeldused oleks lausa väärt raamatuna väljaandmist

Soprano said...

Huvitav ma just mõni aeg tagasi mõtlesin, kas peaksin oma blogis loobuma nendest tutvustavatest lõikudest, sest üldjuhul on seda tüütu kirjutada ja pole vist ka huvitav lugeda... Omast kogemusest näiteks loen üldse vähe filmide sisukirjeldusi enne kui filme vaatama asun. Selle töö teevad ära näiteks treilerid...
Ühelt poolt see säästaks juba aega, kui ei peaks sisu kirjeldama ja saaks kohe arvamuse kallale asuda. Samas oleneb ka filmist, et mõni kindlasti vajaks põgusat tutvustust.

Kui ma mõni aeg tagasi selle pilguga blogides ringi vaatasin, siis jõudsingi järeldusele, et ainsana erineb Trash teistest filmiblogijatest andes üldjuhul ainult oma arvamuse filmist.
Et vastus oleks sulle jätka nii, kuidas ise heaks arvad :)

Ulmeguru said...

Kuna mul selge arvamus puudub, siis vastasin küsitluses, et fuck off... :)

Kõikse lihtsam oleks öelda, et eks Sa ise tead ja jätka samas vaimus... kuna Sa aga küsid, siis ilmselt on Sul miski teelahe ees...

Jah, olen nõus, et tüütu on lugeda ühe nädala jooksul viite üsna ühesugust buttmanni filmi sisukokkuvõtet... eriti kui arvestada, et ma seda filmi kunagi vaadata ei kavatse...

Samas ei usu ma (ja seni loetu kinnitab), et Trash kirjutaks tavapärase kokkuvõtte...

Samas kirjutab Trash üsna sageli fimidest mida keegi näinud veel pole ning enamus kunagi ei näegi... seega oleks väike sisututvustus ju abiks...

Samas olen ma praeguse olukorraga üsna rahul ning minupärast võib ka nii jääda...

Ehk oli abiks..?

Anonymous said...

Nazi punk fuck off! :)

Mart said...

Minu meelest rakenda enese äranägemist ning siiski pühenda sisukirjeldusele mõned minutid.

Populaarsem kraam loomulikult levib veebis ja ebatõenäoline, et ma titaaniku või bämbi sisukirjeldust lugeda tahaks, aga enamus trashi filme on äraneetult tundmatu pinnas, mille peale isegi IMDB põhjatu auk mõhkugi kosta ei mõista.

Aasia ja muidu vähem tuntud kino puhul lisa kindlasti sisukirjeldus. Kui aga tuntud filmist midagi kripeldama jääb, miks ka seda kirja panna. Samuti oleks iga pildi alla teretulnud seal toimuvat seletavad tekstid.

Aga muidu jätka samas vaimus.

Anonymous said...

Kui mingid tundmatud filmid, siis väike kirjeldus ei tee paha. Päris sellisele tasemele nagu - SUPER FILM 7/10! pole mõtet langeda.

Raul said...

Ma arvan, et piisab kui sa võtad sisu kokku 3 kuni 4 lausega ning seda muidugi oma sõnadega ja omal viisil. Mõne väga vähe tuntud filmi puhul võib pikemalt panna. Peaasi, et sisukirjeldus moodustaks vaid väikse osa kogu tekstist. Peamine on muidugi sinu enda arvamus.

Ise harrastan väga lühikesi sisukokkuvõtteid. Näiteks Max Payne'i puhul tegin seda 2-e lausega: "Peategelase Maxi pere hukatakse jõhkralt. Mees tahab loomulikult mõrvaritele kätte maksta ja nii algabki karm ja sünge sündmusterägastik, kus on palju mürglit ja tulistamist."

Pharoahe Monch said...

maha pikad sisukirjeldused! tuntud filmidel eriti! ma ei teadnudki, et ka Mart Redi loeb su blogi. see on vist mingi näitaja.

Anonymous said...

Minu arvates jätka samamoodi edasi

Trash said...

Tänud vastukaja eest.

Nagu näha rahuldub suuremosa hääletanutest hetkel praeguse sisuga aga eks ma vaatan. Vähetuntud filmide sisukirjeldamnine tundub ju bueno idee olevat kui sellest abi, loomulikult pole aga mõtet Ironmän´i või Batmän´i ümnerjutustama hakata. Eks peab ikka nii tegema, et oleks fun, ennast vägistama ( Mmmmmm.... kinky) ka ei hakka.