Wednesday, October 22, 2008

J.M.K.E. - Live in Germany

Kontsert Saksamaal - 54 minutit.

Bonus videod:

01 - Nad ei tea mu nime
02 - Monument
03 - Tere perestroika
04 - Elab veel Beria

Venelased mitte ainult ei tee häbi tundmata JMKE loomingust piraat-DVD-d ega müü seda ilma Villule kopikatki viskamata, vaid neil jagub veel ka jultumust liigitada teos mitte "Alternative, Punk, Independent (DVD Video)" kategooriasse kuuluvaks, vaid hoopis "Отечественный рок, панк, альтернатива (DVD Video)" alt leitavaks. Eesti on juba 17 aastat Venemaast sõltumatu olnud aga näe, JMKE on nende jaoks ikka naše - meie isamaaline. Oleks siis veel Anne Veski ja Jaak Joala, saaks aru aga JMKE? Kui Vennaskonnalt ilmub stabiilselt iga aastas üks film, kontsertturneed valgustav dokumentaal või videote kogumik ning Tõnu Trubetsky filmograafia nimekiri on juba pikem kui Steven Spielbergil, siis lausa häbiasi, et JMKE pole siiani ühtegi digipildiga asja üllitanud. Seetõttu ei saaVenemaa bootleg´i meistritele pahane ka olla, loodus lihtsalt ei salli tühja kohta ning parem VHS-ist konverditud tagasihoidliku menüüga piraat-DVD kui üldse mitte midagi. Saksamaa kontserdit olin videolt mitmeidki kordi varem vaadanud ja seetottu hüppasin seekord chapter-chapteri haaval parimate lugudeni, kuigi jah, JMKE selle aja looming vaid parimatest lugudest ju koosnesgi. Muidugi olid ka videod varem nähtud aga neid oli huvi taaskord vaadata, sest kui perestroikade ja beriate võib oma aja videograafilisi võimalusi silmas pidades rahule jääda, siis "Nad ei tea mu nime" on kahtlemata üks eesti parimaid haaravamaid videosid üldse. Stiilipuhas punk-rock klipp - hea montaaž, pisikesed lahedad animatsioonimomendid ning korralik idee ja teostus. Samuti on lõbus meeldetuletus minevikust ka Monumendi stop´n´motion animatsiooni ja filmi segav vallatus. Juba kasvõi nende kahe video pärast tasub kogu DVD-ga tutvust teha, kontserdit võiks aga võtta boonusena ja mitte vastupidi.

12 comments:

Pharoahe Monch said...

mulle ei meeldi punk, aga JMKE album Külmale maale oli kuradi hea ja ma kuulaks seda ilmselt siiani, kui mul oleks alles kassett või eksisteeriks võimalus endiselt kassette kuulata.

Metsavana said...

Oh raisk, aah ...jõledalt tahan ka! jagada saad kuidagi ?

Trash said...

Eks saab sulle kuidagi orgunnitud, jääge lainele.

Trash said...

@Lauri

Otsisin enda CD keldrist üles ja juba reedel hakkan tööl kuulama. Jeeeee!!!!

Anonymous said...

Ei saa venelastele väga pahaks kah panna, et "otetshestvennyi rok." Mis nad siis laulavad perestroikast ja berijast.

Trash said...

Ja ühel plaadil isegi vene tuntud rahvalaule pungilikult sissemänginud. Reeturid!

Ulmeguru said...

«Külmale maale» on ju CD-l ka ilmunud ning isegi wõrgust leitav...

Aga seda DVD-d ma tahaks... Trash, pane nimi kirja...

Trash said...

Nimi kirja pandud, isegi suurte tähtedega.

Pharoahe Monch said...

aa, ma ei teadnudki CD kohta. tore kuulda.

Trash said...

Küsida paremini varustatud plaadipoodidest. Tegelt pole ma ise ka CD-d ammu kusagil riiulil näinud, looda, et kusagilt ikka saab. Minu teada on boonuslood ka veel, vist Savist saare EP.

Anonymous said...

Still the best Estonian punk band!

Trash said...

SS Robot - 12 tähte