Friday, August 01, 2008

Panda! Go Panda!

Panda kopanda - Isao Takahata 1972

Enam pole vaja otsida, maailma parima lasteanimatsiooni aunime vääriline multikas on leitud. Hayao Miyazaki tuttava käekirjaga lugu ja tema kauaaegse sõbra ja koostööpartneri Isao Takahata poolt animeeritud fantaasialugu kahest pandakarust kes väikese tüdruku juurde elama asuvad oli nii armas, et kasutan olemuse väljendamiseks isegi esimest korda elus sõna nummi. Mul on südamest kahju, et mu mumpsikud veel nii väikesed on ja telekavaatamine nendega ei tuleks kõne allagi, sest vastasel juhul istuksime kõik kolmekesi ekraaniees nagu miškad ja naudiksime korduvalt seda südamlikku animatsiooni. Hayao Miyazaki hilisema töö Tonari no Totoro eelainetus oli siin juba tunda ning mitmeidki ideid oli ta aastaid hiljem oma animatsiooni luues ära kasutanud. Panda oli aga võrreldes Totoroga just rohkem pisikestele lastele mõeldud, seda nii kestvuse kui animatsioonihuumori koha pealt. Küll kõlbab aga mõlemaid vaadata ka täiskasvanuil, sest trall ja pillerkaar on nii vallatu, et mossi ei jää poole tunni möödudes kellegi nägu. Las käia väike panda, las käia! 5/5
Perekond Pandad sööma asumas.

7 comments:

Anonymous said...

Rumal küsimus, aga kas sa oled selles Eesti keelse Panda Kopanda/Suur panda ja väike panda DVD välja andmisega seotud või on su postitust julmalt ära kasutatud :D

Trash said...

What? Mis ära kasutatud? Kes? Kus?

Seotud ma küll millegagi ei ole.

Anonymous said...

http://www.videoline.ee/et/catalogue/d-891/

DVD tagakaanel on sama jutt. Ma üpris kaua juurdlesin, et kust ma seda teksti varem lugenud olin.

Anonymous said...

Vahi kus nurjamid!

Trash said...

Siis tuleb raha nõudma minna. Aga üpris imelik tõesti, et sellist asja tehakse. Oleks siis viitsitud paar sõna ümber seada aga ei sedagi.

Ulmeguru said...

Tase!
Trash on tsiteeritav klassik!!! Muidugi, nõua raha...

Trash said...

Andku vähemalt DVD, lastel hea vaadata kui eesti dubleering peal.