Friday, August 03, 2007

Transformers

Transformers - Michael Bay 2007

Filmigurmaanide irc´i kanalil hakkas ühendriikide kõige karmim filmihull rääkima kuidas ta juba kaks päeva järjest on Transformer´eid kinos vaatamas käinud ja lubas kõigile PayPal´i kaudu raha saata, et need samuti fantastilisest elamusest osa saaksid. Seda rääkis mees kes minult on Sergei Parajanov´i filme küsinud, kokku pannud ultimate Salò o le 120 giornate di Sodoma DVD ja vaadanud vaid eluaeg kunstiteoseid mille kohta võiks öelda eksperimentaalne kinematograafia. Freak ühesõnaga. Siis mõtlesin, et se transformerite rida on selline jänki teema, mees on loomulikult koomiksite, action figurite ja seriaaliga üles kasvanud, ning sellest see andestatav vaimustus. Paar nädalat tagasi uurisin filmi kohta oma hollandlasest neti-tuttavalt ja see vene sajandialgustest must-valgetest helita propaganda ja avangard filmidest vaimustuv mees kukkus ka mulle koheselt robotautosid taevani kiitma. Mehe jutt kiskus mõned korrad robotitelt hoopis näitlejanna Megan Fox´i suunas ja kõik selle naise võlud laoti enne letti kui ma isegi välimuse vastu huvi tundes googeldada jõudsin. Arusaadav, tüüp oli just hiljuti oma kauaaegsest girlfriendist lahku läinud ja Megan´il oli look´i millega murtud südame valu vaigistada. Igaljuhul nädal tagasi olin ma juba müüdud mees ja seletasin kõigile, et Transformers - autod mis muutuvad robotiteks!!! Tänane päev aga oli justkui jõuluõhtu, kuidagi ei kannatanud oma kell 21.00 algavat kingitust ära oodata, kiheles hommikust saati sees ja oleks tahtnud tervele Tallinnale karjuda, et kas te ei mõista: TRANSFORMERID - AUTOD MIS MUUTUVAD ROBOTITEKS!!! Ja siis nad tulidki ja võitsid mu südame.
Transformers oli üle ootuste kunn film. Lootsin keskmisest veidi paremat kinotükki, kuid vaatamata mõnele nõmedale killule ( kusev robot !!! ) oli asi meeletu adrenaliini ja super tsilli fiili segu. Huumor oli selline kerge ja kohev, meenutas kohati 80-ndate teeny komöödiaid oma kiiva kiskuva armu ja pereasjadega. Kõrvalosatäitjad rokkisid täiega ( John Turturro, Bernie Mac, Anthony Anderson ) ja ka rohkem särada saanud Shia LaBeouf´il ja ta kaunitarist trailer park white trash sõbrannal polnud viga. Inimesed olid OK aga robotid ruulisid täiega.Kõige suurem pluss terve filmi jooksul oli aga see, et Transformerid käitusid nagu Transformerid. Kes vähekenegi selle maailmaga kursis on saab kohe suu muigele ( ja isegi silma märjaks - jah nii oli ) kui Optimus Prime end tutvustab või must hiigelmasin enne võitlust sisistab plekk lõugade vahelt oma nime - Megatron. Autobots´id käitusid nagu neile omane ja suhtlesid just selliste veidrate lausekatkenditega nagu Cybertron´il kombeks, isegi väiksemate robotite tembutamine oli mängu juurde kuuluv. Suurepärane kinoelamus filmiga mida väiksemalt kui CC-Plaza suurim ekraan vaadata ei tasu, sest mida suurem robot seda parem. 5/5
Megan Fox - tsikk kelle nägemine painutas robotitel vöökohas polti ja noor kannatamatu Bumblebee pritsis isegi väheke tavotti sõbra kapotile.

14 comments:

Pharoahe Monch said...

minu meelest igati lahe jutuke sul, üks huvitavamaid, kui mitte huvitavaim, mida olen filmi teemal lugenud :) viimase pildi allkirja lõpp on miskipärast algusesse nihkunud!

Trash said...

Well thank you sir! Ma naudin sinu arvustusi ka alati. : )

opstops said...

Kirss mis oli veel kõige kroon oli fakt, et koos koju minnes nägime veel Harju tänaval täiesti alasti meest! Arvatavasti oli ka tema sellest filmist nii pöördesse sattunud ja blogi puudumisel väljedas oma vaimustust nii nagu ta seda tegi. Aga muidu olen Trashiga täiesti nõus. Filmi vaadates ja ka pärast olin sama õhinas kui väike poiss!

Trash said...

Ihualasti keskealisele mehele oli Kaarli hambapolikliiniku juurde patrull vastu kutsutud. Paljas mees hõikas veel politsinikele "Tsau poisid...!"

Tean, et käitun viiekümneselt purjus peaga sama moodi, potensiaali minus selleks on.

opstops said...

Eks siis mina olen nagu selle tüübi sõps--kõnnin 10 meetrit taga pool ja hoian su riideid seni kuni sa ise ringi hullad :)

Trash said...

Teeme ära ! Ainult, et keegi kõnnib veel eespool ka ja hoiatab politseipatrullide eest. Või vahet pole ka, kui käsi raudu hakkavad panema esitan avalduse seksuaalse ahistamise kohta.

"Patrull püüdis mind kaks korda läbi otsida kuigi nägi, et olen alasti ja mul midagi kaasas ei ole."

Anonymous said...

Kuna ma Transformeritest kuulsin esimest korda tõesti alles filmi vaadates, ei jaganud ma tookord ka kuidagi oma vaimustust. Näib, et oled kõvasti eeltööd teinud. Tihti juhtub nii, et eeltööna kruvitud ootused filmi suhtes panevad filmis pettuma. Mäletan midagi taolist "Paani labürindiga", kuigi see on ikka üle keskmise hea film. Lihtsalt ootus oli väga kõrgel.

Nii, et oled õnnega koos, et ei pettund, vaid vastupidiselt vaimustusid.

"Tabula rasana" ei jaga aga kuidagi vaimustust, sest see on tõesti üks halvemaid filme mida näinud olen. Või on asi tõesti Sinu öeldud Coca-Cola Plaza kinoekraani suuruses ja kui ma poleks seda oma 13,3 tollisest ekraanist jälginud, oleks ehk ka emotsioon teine.

Kuid siiski - s***s näeb ka kuld hea välja..

Unknown said...

Trailerite järgi tundus see Shiaga kaasas jõlkuv tšikk nagu mingi vaese mehe Jennifer Connelly. : x
A noh, ma juba oskan oodata, et tuleb võimas elamus, ja tra kui seal autod robotiteks muutuvad, siis kes see mingite "halva stsenaariumi" või muu jura üle viriseda viitsib eks? Hetkeelamus ftw!

Trash said...

@ Mait

See Transformers rida on nagu X-men´igagi. Kui valisin viimase oma eelmise aasta parimaks sci-fi elamuseks oli ka kellelgi virinat aga minu jaoks on see terve tuttav maailm ja justkui sõprade külaskäik. Transformerid nii sõpsid pole, kuid tuttavad ikka ja tänu madalale ootusele nende suhtes, oli üllatus suur. Küll olen ma aga kindel, et see on tõesti suure ekraani film, nagu sarnaste fantaasia märulite puhul pea alati.
Paani labürindiga oli vastupidi, ootused kõrged ja pettumus kiire tulema.

@Ralf

Sulle meeldib, panen panuse sellele.

"... ja tra kui seal autod robotiteks muutuvad, siis kes see mingite "halva stsenaariumi" või muu jura üle viriseda viitsib eks?"

Su suu kaudu räägib jumalik tarkus.

Anonymous said...

kusjuures mina annan trashile selle andeks täitsa, mul on ka umbes samasugused asjad, keegi teine kurat ei mõista ja mina aru ei saa miks nad ei mõista ... ühesõnaga jah :)

aga ega eriti palju neid kordi pole, sest ka mina arvasin et tegemist on kohutavalt sita filmiga

Trash said...

Näe kui tore, mulle antakse isegi andeks. He he !!!

Reedel kuulsin linnapeal ka, et tänu mu 10/10 skoorile kaotas mu blogi igasuguse usutavuse. Oh, well...

: )

Anonymous said...

Hehe, jah, mul on väga raske tõesti elavneda sellest juba aforismilisest väitest: "autod muutuvad robotiteks". Olen küll mees, aga autopede jutust pole ma ikkagi siiani aru saanud. Ei huvita mind tuunitud velg, sboilerid ega nukkvõllid. Sellest ka mu apaatsus.

Aga Citroeni "tantsiv robot muutub autoks" reklaam meeldis mulle küll. Päris lahe. Aga seal keegi ka ei rääkinud ka "madala-traileri-pealelugeja-jubaäratüütanud-häälega"

X-Man meeldis mulle väga, seal aeti vähemasti tõsist rida. Ja ulme on üldse väga seff, kui see ei puutu kokku väga naljaga.

Trash said...

Hakkan kohe animatsiooni "Transformers: Cybertron - A New Beginning" vaatama. You cant beat the feeling !

Ja siis Rome 2, DVD-d just saabusid.

Trash said...

He he! Aastal 2007 kirjutasin, et hakkan Rome 2 vaatama, aga alles 2014 alguses vaatasin lõpuks. :)