Sunday, February 25, 2007

Swordsman

Xiao ao jiang hu - Siu-Tung Ching, Ann Hui, King Hu, Andrew Kam, Hark Tsui 1990

Öeldakse, et kaks pead on ikka kaks pead aga selle filmi järgi otsustades on viis pead veelgi parem. Lavastajate bandest tuntuimad on vast Tsui Hark ja King Hu. Viimase töödega oli see mul esmakordne kokkupuude, ning nii meeldiv, et kavatsen sõbralt laenata ka härra Hu varasemaid martial arts eeposeid. Küll oli aga mulle varem jäänud mulje, et King Hu puhul on tegemist rohkem tõsisema ja eepilisema kino loojaga kelle filmid on kinemaatilised meistritööd hiina ajaloo tutvustamisel. Swordsman oli suuresti komöödia zhanris liikuv wu xia, mitte küll täiesti naljafilm, kuid siiski meelelahutuslik. Ega mul poleks sellegi vastu midagi kui ka King Hu varasemad filmid osutuvad samalaadseiks. Swordsman oli nimelt nii hea, et ma lausa loodan seda. Keiserlikust raamatukogust röövitakse haruldane võitluskunsti õpetusega paberrull. Saatuse tahtel saab varga poolt peidetud käsikirja asupaiga teada noor naljahambast mõõkleja kes peab ära hoidma iidse teadmise sattumise kurjade kätesse. Hua mäe mõõgakooli õpetaja, keiserlik eunuhh, noor keiserlik ohvitser ja palgatud kõrilõikajad, kõiki ajab liikvele himu õppida käsikirjas mainitud maagilise võitluskunsti võtteid. Heade poolel kerjusest räpakas kung-fu meister, Mäerahva kuninganna oma kentsaka "kammerneitsiga", Hua mõõklemiskooli õpetaja vapper tütar ja noor mõõgamees Ling Wu Chung. Tumedad tegelased hauvad vaid kurje mõtteid, kuid positiivsed kangelased leiavad aega keelpilli näppides laulda, lollitada parimas HK stiilis ja isegi vaikselt armuasju üles soojendada. Kõige rohkem aga ikka võideldakse meeletus tempos ja super lahedalt. Mul tekkis tunne, et varasematel wuxia filmidel on mulle väga palju pakkuda. Kui siiamaani olen fänninud kung-fu´d vaid horror komöödiatega seoses, siis nüüd pööran oma pilgu ka vanade HK Legends action filmidele poole. 4,5/5
Pool filmi tegevusest toimus vanas veskis. Lõpuks lõhuti paik päris maatasa.

2 comments:

Nuxx said...

Everybody was kung-fu fighting
Those cats were fast as lightning
In fact it was a little bit frightning
But they fought with expert timing

Trash said...

Sulle meeldiks jah...