Wednesday, September 10, 2008

Upswing

Nousukausi - Johanna Vuoksenmaa 2003

Kõigepealt kiitis soome Keijo kelle näpunäidete põhjal Anntila letist diski ostsingi, siis soome Antti, siis eesti Ops ja lõpuks eesti Lauri, kel selle linnaosaga kindlasti seotud omad mälestused. Meeldis mullegi aga kogu selle soovitustelaine põhjal olin valmis ootama väheke teravama huumoriga musta komöödiat kui käesolev lihtne romantika ja hustler-hõnguline feel-good movie seda oli. Aga nagu ütlsin, et meeldis ja igati tsill oli vaadata, seda eelkõige tänu tegelaste soomlaslikule jonnakale käitumisele ning episoodilises rollis üles astunud Juha Veijonen´ile. Mehele sobivad pisikriminaali rollid suurepäraselt, tuletan näiteks meelde filmi Häjyt.Soome lähiö pole muidugi midagi võrreldes Punase tänava algusega Eestis või hoopis mõne Rumeenias asuva betoondžungliga kus tsõgaanid varastavad tapeedigi seinalt, naelad põrandalaudadest ning viivad viie sekundiga ukse eest. Soome Jakomäki oli täitsa kaunis roheline magala kuhu Lasnamäe asukas vahetaks korteri iga kell. Muidugi oli kanti ka veidi paremas valguses näidatud. Kaameraees ei vilksatanud ühtegi süsimusta somaaliperekonda ega spurgut ning ööpimeduses luusivad pesaballikurikate ja nugadega noortegängid olid samuti out. Kerge mõnus komöödia. 3/5
Niinimetatud soome lasnamägi.

4 comments:

Lauri said...

Jakomäelt kogemused puuduvad, see-eest olen Itä-Pasilat ja eriti Kannelmäke üsna lähedalt näinud.
Kannelmäki vähemalt ei jäänud Lasnale suurt alla midagi.

Trash said...

Ega ma nii otseselt mõelnudki, et sa tunned. Lihtsalt arvasin, et sul Helsingi paikadega suurem tutvus kui mul.

Lauri said...

Eks ongi aga Jakomäkke pold asja lihtsalt. See asub idas, ma olin rohkem kesk ja hiljem põhja-helsingis.
jakomäel oli küll sitt maine juba tookord, sinna majutati ingerlasi (=venelasi) ja somaale juba tookord. lisaks kohalikud white trash narkoparmud.

Trash said...

Nojah, filmis olid kõik kohalikud ühtmoodi nunnud kamraadid.