Kunagi aastat paar tagasi kirjutas sellest filmist keegi tütarlaps oma blogis ja oli kohe juurde lisanud, et tema postitust võib kommenteerida, kuid kõik HOLOCAUSTI käsitlust halvustavad või seda eitavad postitused kustutatakse. Selline noortepärane kommenteerimisvabadus siis! Filmi ma ise sel ajal veel näinud ei olnud, kuid võtsin sõna teemal, et tegu on poolenisti tellimustööga, õigem oleks vist isegi öelda filmiga mis tehti pugemise eesmärgil, sest Roman Polanski oli teinud "käsi peseb kätt" tehingu mõjukate Ühendriikide juudiorganisatsioonidega. Tema väntab ühe südantlõhestava HOLOCAUSTI-filmi ja valitud rahva pojad teevad vastuteenena kõva lobitööd mille tulemusena saaks Polanski naasta maale, kust ta aastal 1977 põgenes süüdistatuna lapsepilastamises. Pianist pidi heastama pedofiiliapatud, HOLOCAUSTI mälestus pühkima lapsemagatamise süüdistuse. Klaveriklimberdaja oli üks äraütlemata halb film, lausa musternäidis kuidas ei tohiks mõtlevale inimesele filmi vändata, sest ekraanil toimuv sobis vaid kitsa silmaringiga teismelisele kes veel üheski eluvaldkonnas head halvast eristama ei ole õppinud. Film oli justkui trepp kus iga aste viib madalamale, sügavamale vägivalla sisse. Labaselt etteprogrammeeritud langus kus iga järgmisena juhtuv vägivallaakt peab eelmise üle trumpama, olema veelgi hirmsam ja ebainimlikum. Graafiliselt kujutatud ekstreemne julmus aga muutus peagi groteskseks ja naeruväärseks, oli arusaadav, et Polanski Klaverimängija un-cut versioonis söövad saksa ohvitserid juutide liha, rebides küüntega veel elavate kehast tükke ning topivad neid toorelt suhu, samas kui nende aplad seanäod leemendavad tagakiusatud rahva rasvast. No tõesõna, tavaversioonis jäi vaid se stseen puudu, muidu oleks saanud ühe ehtsa elajate orgia kokku. Ehtne exploitation-film mida lääge draamaga vürtsitades püütakse pakkuda kui maailmakino väärtteost. Põhines Wladyslaw Szpilman´i mälestustel ja arvatavasti oli Polanski neist oma entusiastliku pliiatsiga üle käinud, muutnud halli mustaks ja lisanud ühe laiba kohta kümme juurde. Polanki on ju teada-tuntud HOLOCAUSTI üle elanud vaeslaps kes koos oma sõbra Kosinskiga proovisid Ühendriikidesse emigreerudes oma ohvrirolliga sümpaatiat võita, panid wilkomirskit ühesõnaga. Filmi lõpp kui peategelane üksi oma saatusele vastu seisis, oli juba korralik draama, kuid üldpildi mannetust ei päästnud ka see. Kui tahate vaadata head HOLOCAUSTist rääkivat draamat, vaadake parem Lajos Koltai Fateless´i ja kui soovite näha kuidas genotsiidi kujutatakse ilma vägivalda demonstreerimata, võtke oma kavva Oles Yanchuk´i Holod 33. 1,5/5
Tasakaalustaja, ehk tegelaskuju kelle ülesandeks on pehmendada hoopi saksa rahva pihta, sest ka sealsed miljonid ootavad kinokassas koorimist.
Efraim Zuroff bookmarkis su blogi praegu, höhö!
ReplyDeleteMina nägin filmi viimast kolmandikku kord telekastist ja mõtlesin muudkui endamisi, et tegu on mingi telefilmiga ja imestasin, et Brody sellesse sattunud on. Alles hiljem sain teada, et nii kiidetud ja lugupeetud linalugu. Tundus tõesti väga madalaeelarveline teine.
ReplyDeletema olen veidike segaduses.
ReplyDeletekuidas sa siin blogis
http://13-street.blogspot.com/search?q=the+pianist
nii kiidad seda filmi ja siis selles blogis teed täiesti maha.
nagu ma aru saan on need 2 blogi ühe ja sama isiku poolt kirjutatud. kui mitte, siis minu viga.
aga ju vist ma panen siis täiega puusse ikka. te pole üks ja see sama isik.vabandan
ReplyDeleteKuigi ma kasutan ise ka liiga palju parasiitsõna "siis", on need arvustused siiski kahe inimese poolt kirjutatud. :)
ReplyDeleteEfraim Zuroff, high five!
ReplyDelete@RAlf
ReplyDeleteFilm ei ole minu arust oma välimuselt madalaeelarveline ega telefilm, vaid täitsa korralik eepos. Lihtsalt liiga must-valge, justkui lastefilm.
ma kommisin nii seda filmi:
ReplyDeletehull struggle käib aga lõpuks tulevad vabastajad venkud ja kõik saab korda :)
Huvitav, ilmselt peaks ka end juudiorganisatsioonidele üles andma..?
ReplyDeleteNägin kunagi miski odava DVD ees selle filmi reklaamrulli ning sellest piisas, et ma võtsin vastu otsuse, et seda filmi ma ei vaata...
selle pianisti trailer on ka esimese Resident Evil'i ees nii, et ma nii drastilisi järeldusi kohe ei teeks :)
ReplyDeleteselle pianisti trailer on ka esimese Resident Evil'i ees nii, et ma nii drastilisi järeldusi kohe ei teeks :)
ReplyDeleteNaljakad "pseudokapistväljatulekud". Tuleb moega... hmm Trashiga kaasas käia.
ReplyDeleteJärsku Resident Evili ees nägingi... oot, kas väidad, et kas RE-1 polegi hea film..!?
ReplyDeleteKapist on ikka tore ju aeg-ajalt väljas käia, värsket õhku hingata ja siis sinna kappi taas tagasi minna ja salaja filmikunsti kullafondi kuuluvat «Schindleri nimekirja» ikka ja jälle vaadata...
Ma ei saa sellele kapist väljatuleku jutule pihta?
ReplyDeleteMul jäi ka kurat see koht, kus Trash kapist välja tuli, kahe silma vahele. Lugesin küll kommentaaride järel õige keskendunult artikli läbi, kuid tühi plats ja seltsimees Prügi on kõigi andmete järgi endiselt mugavalt kapis.
ReplyDeleteTrash tuli kapist välja ühel 2008. aasta aprilli või mai õhtul/öösel toimunud Biits From The Vooldil Rockstar's i nimelises keldriurkas.
ReplyDeleteOlen sellest õhtust juba legende kuulnud... linna peal levivad jutud kiiresti, hehe.
ReplyDeleteMinu jaoks on kapist välja tulek ikka omasooiharuse avaliku tunnistamisega seotud olnud ja seetõttu ei taipa ka Lauri juttu sellest Beats from The Vault´i ööst?
ReplyDeleteJa Gang-pae pseudokapistväljatuleku juttu ei taipa ma siiani?
Ehehehehe, musta huumori spets Trash ei hammustanud esimest korda ise nalja läbi...
ReplyDeletemA LIHSALT KUKUN LÄBI NÄGEMAST siin nalja. Mis valemiga see huumor üles oli ehitatud?
ReplyDelete