End of Watch - David Ayer 2012
Täispunkte väärt film, aga võtame kohe kaks maha ning seletan, milleks nii. Esimese punni võtan ära oskamatu, tihti isegi ebaloogilise, käsikaamera kasutuse eest. Film on poolenisti materjalil mis põhineb politseiauto valvekaamerast või peategelase handheld´ist ja väikesest rinnaesisele kinnitatud kaamerasilmast. Jääks see nii, oleks kõik ok, seletus ju olemas, et tüüp kooli jaoks filmib oma tööd ja eks natuke ole seda eputamist lisaks. Mõistetav! Miks aga peaks gängstadel olema samuti kaamera peos või miks kasutatakse digikaamera pilti situatsioonides kus seda tegelikult ei vajata ning see on segamas, pilti solkimas ja võltsi reality-tunnet tekitamas? Käsikaamera on isegi olemas juhul kui teda olemas ei ole, ehk adresseeritakse end olematu kaamera suunas. Kas inside nali või montaažiapsakas, silma igal juhul jäi?
***SPOILER***Teiseks jättis minu filmimaitse jaoks soovida kurjamite hale lõpp, mis küll meenutas cool´e stseene John Woo kuulisajus langevatest kangelastest või The Wild Punch´i sõpruskonna hukkumist tinasajus, kuid hopis parema meelega võinuks need latino-pätid lihtsalt minema kõmpida. Ei jõudnud politsei õigel ajal kohale, shit happens! Ja mulle tundeb, et niimoodi happens rohkem kui nagu lasketiirus plekkparte noppides. Samuti oleksin eelistanud lisade hulgas nähtud alternatiivset lõppu, kus kirikusse kantiühe kirstu asemel kaks. ***SPOILER END***
End of Watch oli hea maalähedane politseidraama. Politseitöö argipäev, kruiisimine mööda South Central´i tänavaid, donut-stop ja aeg-ajalt politseinike teele sattuvad relvajõudu vajavad situatsioonid. Värskendavalt vaba selleks korrupeerunud mentide teemast, mis küll mulle alati istub, kuid seda enam oli tore kui mõni film sinna pugemist vältida suudab. Räpae rahaasemel oli siiras sõprus ja kuigi mitmed peategelaste eraelulised momendid panid kergelt haigutama, olid need ometi väga tähtsad just selle kahe mehe vahel valitseva sideme tugevamalt tajumise pärast. Ära unusta lisaks vaadata deleted scene´ide hulgas olevaid pikendatud stseene pulmast!
Kaks punni võtsin kümnest maha, aga ühe annan tagasi jaseda tänu boonuste hulgas olevale materjalile, kus mõlemad politseinikud jutustavad kaamerale oma kangelaslikkust päästetööst põlevas majas. Vaataja saab selle stseeni filmi sees nagunii, kuid pea viis minutit (2 versiooni, neist pikim siis) kestev kõnelus majas toimuvast on väärtus omaette. Kes mäletab ühte asja, kes teist ja kuidas mälestus peas vormub. Vaatajal on üks pilt, mõlemad mehed räägivad oma peas valitsevast pildist ning see on imehästi kirjutatud.Super lisa filmile!
End of Watch võiks olla krimisari ja ma meeleldi vaataks vahele lõike kus politseinikud jutustaksid ümber toimunut ning paljastaksid sisemisi emotsioone äärmusolukordades viibimisest. End of Watch võiks olla suurepärane krimisari, aga on väga hea draama sõprusest, sest kahe mehe, Jake Gyllenhaal´i ja Michael Peña, kokkumäng toimib meeletult hästi. On karm krimipõnevik ning on võimas austusavaldus reapolitseiniku igapäevatööle. Respect LAPD! 4,5/5
see oli tõesti hea film
ReplyDeleteMa päris nii happy-happy-joy pole. Esiteks pole digikaamerad kunagi olnud õige viis filmi teha ning pre-wire ajastu politseidraamadest eeldaks ikka veidi vähem rumalusi.
ReplyDeletepost-wire mitte pre-wire
ReplyDeletejumal küll
Joonas siin soovitas üht pre-wire põnevikku, peaks menüüsse võtma.
ReplyDeleteFaking post-wire hoopis, lugesin silmanurgast, et 2001 aga hoopis 2011. :(
ReplyDelete