Mõtlesin siin ükspäev, et mis kuramuse pärast oli Gus Van Sant´il vaja Elephant´i gaystseen sisse viia. Pigem tegi see ju homoringkondadele kahju kui kasu, sest vedas selge paraleeli, et kui poiss suudleb poissi, siis peagi haaravad mõlemad relvade järele ning sammuvad koolimaja poole massacre´t korda saatma. Käesolevas filmis oli taas väike homoviide, seekord küll mitte taandav või häiriv, vaid lihtsalt täiesti sobimatu, sest mainstoorisse ei puutunud see kuidagi ja jäi lihtsalt väikeseks lavastajapoolseks niutsatuseks. Herr Gus aga võiks siiski oma isikliku seksuaalsuse soosimise eemal hoida juhul kui sel puudub sügavam mõte. Noortefilm mis ilmekalt või siis käesoleva teose kontekstis ilmetult näitb tänapäeva teismeliste maailma kus kõik teravad elamused ja emotsioonid on säilinud, kuid justkui läbi udu adutavad. Whatever, whatever, whatever. Laisk urban-elu, pigetest prii koolisvedelemine, hängimine kaubanduskeskuses, üllatustevaba perekonnasisene käitumine, kohustuslikud suhted ja poolkohustuslikud seksuaalsuhted ning sellele vastanduv alternatiiv - ohtlikult kütkestav Paranoid Park, turvalise turvatud elu ainus terav elamus. Tegu oli hea noortefilmiga, sest ei püütud moraalitseda, käitumist õpetada ega seisukohti võtta, vaid näidati noorte elu distantsilt. Kuigi mõrv oli filmi läbivaks niidiks, jäeti see lihtsalt heljuma ning keskenduti tänapäeva noorte elutunnetuse kujutamisele millega ka usutavalt toime tuldi. Gus Van Sant´i tuntav käekiri, natuke nagu Elevant ja natuke nagu Viimased päevad. 3,5/5
Skate or die!
Kuule aga samas see mis Klassi poisud tulistamiseni viis ja üle piiri lükkas oli ka homoakti perform'imisse sundimine.
ReplyDeleteKlassiga on selline keeruline lugu, et sael oli vaja kunstlikku katalüsaatorit, muidu poleks keegi elu sees uskunud, et 2 eesti tuimtükki 7 päevase mõnitusega ( gorjatšie estonskie parnji ) total massacre korda saaDAVAD. Muidu oleks lavastaja pidanud näitama paari aastase koolikiusamise taaka aga mitte nädal oma.
ReplyDelete