Kuigi revisionistlik western kui eraldi väljatoodav žanr sai alguse juba viiekümnendate keskel, toimus suurim tõus alles seitsmekümnendate alguses. Sellepärast võibki Martin Ritt´i 69-ndal valminud Hombret pidada teejuhiks ja novaatoriks. Klassikaliste kauboifilmide aeg kus püstoleid paugutavad kitsastes pükstes ülimehed käisid kurje indiaanlasi hordide kaupa mahanottimas hakkas otsa saama ja asemele astus tumeda minevikuga antikangelaste ajastu. Itaalias õitses veidrate tolmumantlites kauboidega spagetivesternite tootmine ja ka ameerika filmilavastajad hindasid ajalooliselt toimuvat edaspidi kriitilisema pilguga. Sündisid meistriteosed nagu Soldier Blue, McCabe & Mrs. Miller, Bad Company ja The Wild Bunch, kõik need filmid mis westernist nautitava žanri tegid. Ühest tolmust väikelinnast satub postitõllas lahkuma kirju seltskond. Mehhiklasest kutsar, tema abiline oma tüdinenud ja jonnaka kaunitarist naisega, võõrastemaja pidanud hakkaja keskealine naine, indiaanlaste tagant raha riisunud reservaadi inspektor oma kaasaga, saladuslik vägivaldne mehemürakas ja Hombre. Paul Newmani mängitud Hombre oli lapsepõlves apachide poolt röövitud ja indiaanlaste seas üleskasvatatud, tänu millele oli ta võimeline suunama seltskonda peale postitõlla röövimist bandiitide poolt jalgsimatkale üle kõrbe lähimasse asustatud kohta. Napp oma kõnes ja zestides, südamelt rohkem indiaanlane kui valge mees, jääb Hombre justkui korvalvaatajaks kõige toimuva suhtes mis teistele seltskonnas tundub julma ja ebainimlikuna. Realistlike tulevahetustega pilk hääbuvasse "Wild West" ajastusse. 5/5
Lavastaja Martin Ritt.
Hea ja kompromissitu western. Eriti meeldis üks kõrvaltegelane--mehhiko sombreeroga bandiit kes oli super läbirääkija ja naljamees. Hea oli ka vaadata kuidas filmitegijad olid suutnud erinevatest klišeedest hoiduda ja suutsid oma kindlat liini järgida
ReplyDeleteMulle meeldis see, et keegi polnud teab mis revolvrikangelane, vaid kõik kartsid tulevahetusse sattuda.
ReplyDelete