Wednesday, January 12, 2011

Death: The High Cost of Living

Neil Gaiman, Chris Bachalo, Mark Buckingham, Dave McKean - Death #1-3, Death Talks About Life
Vertigo 1994

Sõber Lauri avaldas kahtlust, et kas ma nüüd aastaid hiljem Sandmani lugedes satuksin sellisesse vaimustusse kui aastate eest ning kahtles selles. Ausõna, ükspäev võtan taas Sandmani ette ja arvustan albumite kaupa. Death on niinimetatud Isand Morpheuse kõrvallugu tema õest, eimene sisteri oma lugu. Erilist kaasakiskumist ei toimunud, väheke liiga kerge tundus, aga see võib mu enese ootsuste tõttu nii olla, sest kujutasin koomiksit ette hulga tumedama ja maagilis-actioni põhisemana. Lõppu oli pandud veel Dave McKean´i lühike valgustus sellest kuidas hoiduda AIDS´ist. Aastal 1994 võis see päevakohane olla, nüüd tundus, hoolimata kunstniku autoristiilist ja huumorist, aegunud õpetusena.

4 comments:

Lauri said...

Kas see oli ka minu käest pärit?
Muidu need lisalood on nagu on. Ma loen lisalooks ka tükk aega originaalsarjast hiljem valminud "11. osa", Endless Nights'i. igasugu "Dead Boy Detectives", "The Furys", "Thessaly" ja "Sandman Presents" albumitest rääkimata. Mõned neist on üpriski head, kuigi ilmselgelt ratsutavad Sandmani sarja populaarsuse kukil.

Ivar said...

Deathi "päris" minisarju oli kaks? Teise portsu, mille joonistas Chris Bachalo, ühe vihiku ostsin toona koomiksipoest isegi kunstniku kuldse signatuuriga kaanel. See oli ikka väga ammu, eelmisel sajandil, siis kui www tekkis ja plastikkaart netshopingu võimalikuks tegi...

Lisalugu on ka too Amano piltidega jaapaniteemaline raamat, millest hiljem tuli koomiksivariant... "Dream Hunters". Mälu pole enam see...

Aa, ja siis oli ju veel üks Little Endlessi lugu, mis üsna mangalaadselt joonistatud, kunstnikuks "Scary Godmotheri" autor Jill Thompson. (Ja Wikipediast näen, et tal oli tegelt veel üks Deathi koomiks ka, pole kindel, kas seda kunagi üldse näinud olen.)

Peaks ka Sandmani üle lugema kunagi, mul on tunne, et "The Kindly Ones" jäigi omal ajal pooleli.

Trash said...

Väljendasin end valesti, pidasin esimese all suilmas, et on niinimetatud esimene Death´i spüinoff sarjast. Aga ega ma täpselt tea mis selle Death´i ümber on, Wikist lasin korra pilgu üle, ei tundunud piisavalt põnev, et pikemalt uurida.

Trash said...

Ei Lauri, Renelt laenasin. Ma isegi ei tea, et sul on. No kui hirmus koomiksinälg majas, ek siis laenan sult teisi ka lugeda aga enne Sandman ikka.