Tuesday, July 29, 2008

Milka

Milka - elokuva tabuista - Rauni Mollberg 1980

Lapimaalt on tulnud kolm kanget meest - Reidar Särestöniemi, Kalervo Palsa ja Timo K. Mukka. Esimeselt ma olen näinud maale, Palsalt näinud maale ja lugenud päevikut ning kolmanda mehe loomingust on loetud kolm romaani ja posu lühijutte. Käesolev film Milka põhineski Timo K. Mukka lühijutul "Tabu" mis ilmunud ka eesti keeles, nii umbes aastat kümme tagasi Loomingu Raamatukogu sarjas. "Laul Sipirja lastest" ja "Maa on patune laul" meeldisid mulle väga ja puudutasid sügavalt, "Tabu" aga jättis üpriski külmaks, oli hea lugeda aga elamust just ei saabunud. Filmiga oli sarnane lugu, 14 aastase tüdruku ja tema ema armupiinad talu sulase suhtes, ei suutnud kuidagi minu hinge sügavamasse soppi pugeda. Kui raamatut kõlbas veel lugeda, siis filmist jäi vägisi mulje, et liiga palju naiselikku iha ja ängi ning minul kui mehel jäi sulase ees riideid seljast heitvate naiste suhtes empaatiat väheks. Küll aga väärib Rauni Mollberg´i filmi puhul äramärkimist Tarkovski Zerkalo laadne pildiõrnus, kaunis staatiline Lapimaa loodus ja kohalik sõnalõppe ampsav murre. Ilus film mille sisu aga ilma paikkonna taustata palju ei pakuks. 2,5/5
Timo K. Mukka

2 comments:

Valdars said...

Millegipärast tekkis postituse algust lugedes küsimus, kas sa ikka Rare Exports lühifilme oled youtubest näinud?

Trash said...

Olen aga mitte YouTube´ist. :)