Thursday, June 12, 2008

Hex

Xie - Chih-Hung Kwei 1980

Metsavana hoiatusest hoolimata otsustasin eile vaadata kauaoodatud filmi CAM versiooni. Kuramus! Film valmis juba kaks aastat tagasi aga siiani pole veel hõbelinale lastud ja DVD-st võib vaid und näha, no ei suutnud ma kauem kannatada. Ma ei omanud aga vähimatki ettekujutust kuidas üks CAM välja näeb, sest viimane analoogne kogemus pärines veel VHS-ide ajast kus mõnel filmil siis järsku keegi eesreas püsti tõusis, et kusele minna ja varjutas oma liikumisega tagareast filmitud videopilti. Seekord ma tõesti üllatusin, sest olin kuulnud kui professionaalselt neid piraatversioone tehakse aga see mis mulle vastu telekaekraanilt vastu paistis oli ilmselge rõvedus. Sinakas toonis pilt oli vaid 1/3 kogu laiekraanist ja taustaks justkui läbi padja räägitud tuhm heli. 5 minutit ja siis aitas, tuleb ikka retail ära oodata. Närve pidi kuidagi rahustama ja mis sobiks selleks paremini kui hiina kummituslugu. Seekordne tobe stoori polnudki stiilipuhas ghost story vaid hoopis põnevik millest esimene pool oli Henri-Georges Clouzot´i võrratu klassikalise thrilleri Les Diaboliques´i veider remake. Teine pool meenutas samuti kangesti mõne lääne põneviku ümberjutustust aga täpselt öelda ei oska. Väikeste muudatustega oli Hong-Kongi hitimeistrid kleepinud lääne põnevikke ja saanud kokku keskpärase kummituselementidega loo. Ei midagi erilist, lihtsalt üks keskpärane film kus kõvasti jäi puudu lollist huumorist ja originaalsusest aga on hoolimata sellest paari järjega pärjatud. 2/5
Selle filmi cam versiooniga piinasin ma ennast.

2 comments:

paranoiadisco said...

Miks see Mandy Lane ootamist väärt on? Pole nagu endale midagi filmi kohta kõrva jäänud...

Trash said...

Lugesin kusagilt, et pidi inteligentne horror olema ja vaist ütleks nagu ka, et vaja vaadata. Eks näis, kui on sitt siis nean maapõhja.