Monday, January 21, 2008

Rocket Science

Rocket Science - Jeffrey Blitz 2007

Minu suur iidol Morrissey laulis aastaid tagasi, et pooge üles DJ-d kuna nende mängitav muusika ei räägi Moz´ile midagi tema enese elust. Seekord siis vastupidi - kiidan filmi mis rääkis mulle minu elust nii umbes kuusteist aastat tagasi. Loomulikult ma ei kokutanud, ei olnud nii lühike ega astunud kooli väitlusringi, kuid sarnane ma filmi peategelasele olin. Kontserttšello viskasin läbi aknaklaaside, armusin endast vanemasse neidu, tüdruku ukse taga käisin napsusena prööklemas ja samalaadset segadust kui peategelases, jagus ka minu käitumisse. Ütleme siis nii, et elulistes ja armuasjades oli sarnasus olemas. HBO Films näitas seekord taas klassi ja väheste eranditega on ikka kõik nende toodetud materjal hea, seda nii seriaalide, teleshowde kui ka täispikkade filmide hulgas. Hea noortefilm väga tsillide ja iiside näitlejatega ( eriti meeldis vaimustavalt naiselikult käituv Anna Kendrick ), kelle jaoks loodud kurb-koomilised karakterid töötasid võrratult, astumata kordagi üle ääre ja samas ka takerdumata kindlatesse vormidesse. Tagasihoidlikkus oleks vast õige sõna iseloomustamaks nii tegelasi kui ka kogu filmi ennast. Samas ajas aga see tagasihoidlikkus mind ka väheke segadusse. Film järgis klassikalise eduloo žablooni ja suutis mind lõpuks unustama panna, et tüüpilise looga pole siin ühist midagi. *SPOILER* Kuidagi liiga enesestmõistetavalt jäin ootama kohustuslikku happy end´i ja lausa lootsin, et viimaseks kaadriks jäävad võitjaina väljuvad noored kes embavad üksteist kirglikult. Päris elu on teine ja film järgis seda realistlikumat suunda. Inetust pardipojast ei kasvanud luike ja printsess pandi printsile mehele, mitte talumehe noorimale pojale. *SPOILER END* Hea vaikne dramedy kui kasutada Fletchult õpitud sõna. I´m loving it, kui kasutada McDonaldsilt õpitud tagline´i. 4,5/5
Armastus ja külmad kalkulatsioonid.

10 comments:

Unknown said...

Sisult kõlab täpselt nagu Thumbsucker. :x

Muide, ma nägin kord Mäki ees üht parmu, kes I'm loving it plakati all prügi sees tuhnis. Päris koomiline vaatepilt.

Trash said...

Panen selle Thumbsuckeri kõrva taha, ehk satub ette kunagi.

Unknown said...

Jaa, täitsa hea oli. Natuke liiga palju mainstream näitlejaid, aga Tilda Swinton ja nimitegelast mänginud poiss olid küll toredad.

Trash said...

Swilda Tintoni noorem õde või?

höh höh

Soprano said...

Juhuslikult Thumbsucker on ainus film, millele olen jõudnud subtiitrid valmis teha. Käisin ise seda PÖFFil vaatamas kolm aastat tagasi.

Aga see on küll müstika, et sa Rocket Science üles leidsid. Lootsin sellest ise kõige esimesena kirjutada :P
Sest minu jaoks oli sisututvustus ja treiler puhas Thumbsucker 2.

Trash said...

Polnud justkui midagi leida, strippitud lsadega scene-reliis ilmus juba paar nädalat tagasi saadavale. Tundus huvitav, kuigi ootasin väheke labasemat kooli-komöödiat.

Aga kas see film rääkis ka sinu elust Soprano? : )

Soprano said...

Pöidlaimemise kohapealt õnneks mitte, aga üldises plaanis küll. Peategelase elu on nagu iga teismelise oma kujutatud. Siit-sealt võib-olla natukene üle pingutatud aga mulle meeldis. Kuigi ma ei kvalifitseeru juba mõnda aega enam teismelise alla. :P
Head osatäitmised, eriti peategelaselt endalt. Keanu teises valguses ja. Hea film.

Trash said...

Pidasin küll Raketiteaduse filmi silmas, kuid ka see vastus rahuldas mind. He he !

Soprano said...

Raketiteaduse vaatan varsti ära.

Trash said...

Aaaaa...OK! Ma sain aru, et juba vaatasid aga ei jõudnud veel kirjutada. : )