Wednesday, May 30, 2007

Sholay - Embers - Flames - Flames of the Sun

Sholay - Ramesh Sippy 1977

Ops viimistles eile õhtul oma kursuse lõputööd, Lauri luges fantasy raamatut, Nuks vaatas kuidas Rock Kalevit korvpallis võitis, mu kaasa Kati pidutses mingil moekunsti, ning glamuuri peol ja sõber Pikk baaris Levist väljas õlle. Mina aga istusin kodus ja vaatasin ilma mingisuguste subtiitriteta urdukeelset kolmetunnist Sholay´d, ehk filmi mida maakeeli tuntakse kui "Kättemaks ja seadus". Kolmest VC-st tehtud DVD-d mille peale oli konvertija Uno poolt nitrokaga kirjutatud "Käte maksu seadus". He he, no on alles Uno! Minu hindust töökaaslane oli varem kiitnud, et indias näidati filmi kümme aastat ühes kinos ja ikka oli hommikul piletijärjekord mitme kvartali pikkune. Võib-isegi uskuda, okupatsiooni ajal jõudis film meie isegi kinodesse ja paljudel mu eakaaslastel on sellega seotud soojad mälestused. Minul jäi nägemata ja tänu sellele oli ilma tekstireata ka üpris arusaamatu kõik filmis toimuv. Oli küll põnevikku, oli draamat, oli tantsu ja tralli nagu india filmile kohane, kuid ilma asjast aru saamata tundus see kõik igav ja värvitu. Justkui mingi Indias valminud remake Hollywoodi põnevikust, kuid ilma selle ülekeeratud veidruseta mis muidu kohalikku kino lääne inimese silmis ilmestab. India filmi kohta üllatavalt nappidest tantsu ja laulunumbritest jäi väheks ja ilma käteta mees ei ajanud samuti lollusemõõdikut täis. Minu jaoks lhtsalt oli üks selline suvaline halb action. Tänu Arkadi Zuk´ile on sellest filmist siiski ka väike eestikeelsete subtiitritega lõik netis olemas, soovitan kindlasti klikata ja vaadata. Filmi fiili edasi ei anna, kuid mingit aimu toimuvast võib saada. 1/5
Tegelikult kahju, et korralikku subtiitritega versiooni ei näinud, võib olla oleks rohkem meeldinud.

10 comments:

Anonymous said...

Hei!
Ma lugesin hard sf raamatut!

Lauri

Trash said...

Kindlasti piilusid ka mõne päkapikuraamatu kaante vahele. : )

Anonymous said...

Nope, ohtralt actionist punnis hard sf, nii et pold aega suitsugi teha ega telekat vaadata. Hevi loomulikult mängis taustaks.

Lauri

Trash said...

Sci-fi taustaks peaks ikka electro mängima või kuidas ?

Anonymous said...

Üks vähestest india filmidest mis nõuka-ajast meeles on. Omal ajal isegi meeldis. Meelde on ta muidugi jäänud just tänu kätetule mehele. Hmmm... Oli ta tõesti 3 tundi pikk. Enam vist ei jaksaks lõpuni vaadata.
rincewind

Ulmeguru said...

Film oli nõuka ajal kaheseerialine... seega võis isegi kolm tundi pikk olla... aga samas võidi sealt ka midagi välja lõigata... pisut paljast naisekõhtu, või mõni suurem plaan kintsust... või siis mõni naturalistlikum veristamine...

Kui ma paar õlut jooksin, siis suudaksin isegi ehk filmi sisu meenutada...

Trash said...

Film oli yprs täpselt 3 tundi, minut siia sinna. Aga oli ka eba-indiapärane ja igav. ;(

Nuxx said...

Mul mingi subidega versioon on aga ma jätkan DVD otsinguid.

Aru ma ei saa - üks India enimkassat ja kuulsaimaid filme üle maailma ja ei ole kusagil.

Nuxx said...

a ja Rock võitis - JipiiI!

Trash said...

Eks kusagil kivi all ka DVD end peidab.